DOOM i DOOM 2 z kolejnymi aktualizacjami
W styczniu świat obiegła zaskakująca informacja o udostępnieniu poprawek do gier DOOM i DOOM 2. Producent dodał możliwość uruchomienia obu gier w 60 klatkach na sekundę, zamiast dotychczasowych 35 kl./sekundę oraz aktywował oficjalne wsparcie dla dodatków tworzonych przez społeczność. Dotyczyło to wersji dostępnych z poziomu klienta Bethesda Launcher. Teraz oba omawiane tu tytuły otrzymały nowe łatki.
Id Software wprowadziło poprawki do silnika gry DOOM, które umożliwiają renderowanie klatek w proporcjach 16:9 bez letterboxingu, czyli wyświetlania czarnych pasów u góry i dołu ekranu. Nieznacznie zwiększono także współczynnik FOV (field of view), celem poszerzenia zasięgu wzroku postaci na boki. To nie wszystko! Produkcje zaczęły oficjalnie wspierać narzędzie DeHackEd, pozwalające w wygodny sposób wgrywać przeróżne modyfikacje. Drobną nowinką jest też opcja wyboru alternatywnego celownika.
Czytaj również: DOOM uruchomiony na teście ciążowym? To wideo robi furorę w sieci
Wersje mobilne również zostały dopieszczone
DOOM i DOOM 2 na urządzenia z systemem iOS da się od teraz obsługiwać jeszcze wygodniej za sprawą ulepszonej kontroli dotykowej, wsparcia dla kontrolerów oraz możliwości grania w 60 lub nawet 120 klatkach na sekundę. Większą liczbę klatek na sekundę docenią przede wszystkim użytkownicy smartfonów z Androidem, wśród których nie brakuje przecież sprzętów z ekranami 90 Hz i 120 Hz.
Wszystkie, nawet najdrobniejsze zmiany w DOOM i DOOM 2 prześledzicie pod tym adresem. Jest ich cała masa.
Źródło: Bethesda