Entertainment Software Association wycofuje się z tradycyjnej organizacji E3, edycja 2022 tylko online
Z powodu wciąż niezażegnanej pandemii, The Entertainment Software Association ogłosiło przeniesienie tegorocznych targów E3 wyłącznie do sieci. Początkowo planowano tak jak w przypadku CES 2022 czy Game Developers Conference 2022 tradycyjne spotkanie (w przypadku E3 dla firm, dziennikarzy i fanów w Los Angeles USA), ale zmieniono zdanie. Według VentureBeat miałoby to być podyktowane bardzo dużym wzrostem zachorowań na koronawirusa z uwagi na panujący nowy wariant Omicron.
Jak podało The Entertainment Software Association w oświadczeniu dla VentureBeat – „Ze względu na trwające zagrożenia dla zdrowia związane z COVID-19 i jego potencjalny wpływ na bezpieczeństwo wystawców i uczestników, targi E3 nie odbędą się w formie fizycznej w 2022 r. Jesteśmy niesamowicie podekscytowani przyszłością E3 i nie możemy się doczekać, aby wkrótce ogłosić więcej szczegółów.” Po dopytaniu ze strony mediów, organizacja dodała tylko, że jej przedstawiciele są „podekscytowani możliwościami jakie daje wydarzenie online„.
Normalnie przez targi E3 przewijają się tysiące uczestników, tym razem na miejscu nikogo nie będzie
Do czasu rozpoczęcia czerwcowego E3 jest jeszcze kilka miesięcy i sytuacja może się na tyle uspokoić, że teoretycznie The Entertainment Software Association już mogłoby nie widzieć przeciwskazań. Jednak firmy rezerwują powierzchnię wystawową na długi czas przed startem targów, więc nie ma co liczyć na późniejszą nagłą zmianę decyzji. Poza tym na pewno wiele wydawców już dogadało się z organizatorami, co dodatkowo komplikuje sprawę. Zazwyczaj targi E3 przyciągają ponad 50 tysięcy przedstawicieli branży i 15 tysięcy zwykłych fanów gier do Los Angeles Convention Center.
Zobacz również: Lekarstwo na ceny i brak DDR5? ASUS pracuje nad adapterem RAM „DDR5 to DDR4”
Źródło: VentureBeat / Foto: E3 Expo