EA nakazało bowiem usunięcie z bazy serwisu GitHub repozytorium poświęconego projektowi OpenSC2K, czyli produkcji modyfikującej SimCity 2000, a więc produkcję pierwotnie wydaną w 1993 roku. Podczas gdy wiele gier z tego roku posiada już status abandonware, Electronic Arts wciąż uporczywie pilnuje praw do tego tytułu, co więcej – gra jest dostępna do zakupienia za pośrednictwem serwisu Origin.
Choć projekt Nicholasa Ochoa odbiega w sposób znaczący od tego, co prezentowała oryginalna gra studia Maxis, to mimo wszystko korzystał on z elementów graficznych stworzonych przez producenta, które wciąż znajdują się w posiadaniu EA.
Co ciekawe, sam zainteresowany dostawał głosy mówiące o tym, że wydawca SimCity 2000 może zainteresować się tą produkcją i wystosuje oficjalny sprzeciw, ale bardziej razi styl, w którym dokonało tego samo EA – jak twierdzi programista-zapaleniec, nie dostał on żadnego ostrzeżenia o usunięciu jego projektu zarówno ze strony Electronic Arts, jak i GitHub, więc wiele wskazuje na to, że gigant z Redwood City zażądał natychmiastowej usunięcia plików z grą.
Twórca OpenSC2K aktualnie planuje odzyskać swój projekt i usunąć pliki, które znalazły się na cenzurowanym EA. Co ciekawe, twórca moda ma zamiar udostępnić instrukcje, które pozwolą każdemu użytkownikowi tego projektu na skopiowanie z kodu źródłowego wymaganych plików i zainstalowanie ich na własną rękę. Jak widać, pomysłowość twórców gier nie zna granic.
źródło: pcgamesn