EA zablokowało produkcję fanowskiego remake SimCity 2000

acyganekSkomentuj
EA zablokowało produkcję fanowskiego remake SimCity 2000
Zapaleni twórcy różnorodnych modyfikacji bazujących na klasycznych tytułach wielkich growych koncernów zdecydowanie nie mają ostatnimi czasy łatwo – wydawcy pilnują dość mocno swoich interesów nawet w przypadku bardzo starych tytułów. Najlepiej pokazuje to najnowszy przykład utrudniania życia fanom znanych tytułów sprzed lat.

EA nakazało bowiem usunięcie z bazy serwisu GitHub repozytorium poświęconego projektowi OpenSC2K, czyli produkcji modyfikującej SimCity 2000, a więc produkcję pierwotnie wydaną w 1993 roku. Podczas gdy wiele gier z tego roku posiada już status abandonware, Electronic Arts wciąż uporczywie pilnuje praw do tego tytułu, co więcej – gra jest dostępna do zakupienia za pośrednictwem serwisu Origin. 

Choć projekt Nicholasa Ochoa odbiega w sposób znaczący od tego, co prezentowała oryginalna gra studia Maxis, to mimo wszystko korzystał on z elementów graficznych stworzonych przez producenta, które wciąż znajdują się w posiadaniu EA.

Co ciekawe, sam zainteresowany dostawał głosy mówiące o tym, że wydawca SimCity 2000 może zainteresować się tą produkcją i wystosuje oficjalny sprzeciw, ale bardziej razi styl, w którym dokonało tego samo EA – jak twierdzi programista-zapaleniec, nie dostał on żadnego ostrzeżenia o usunięciu jego projektu zarówno ze strony Electronic Arts, jak i GitHub, więc wiele wskazuje na to, że gigant z Redwood City zażądał natychmiastowej usunięcia plików z grą.

Twórca OpenSC2K aktualnie planuje odzyskać swój projekt i usunąć pliki, które znalazły się na cenzurowanym EA. Co ciekawe, twórca moda ma zamiar udostępnić instrukcje, które pozwolą każdemu użytkownikowi tego projektu na skopiowanie z kodu źródłowego wymaganych plików i zainstalowanie ich na własną rękę. Jak widać, pomysłowość twórców gier nie zna granic.

źródło: pcgamesn

Udostępnij

acyganek