EA twierdzi, iż nie będzie dodawało anti-cheata do każdej gry, a wybrane produkcje będą traktowane w pełni indywidualnie.
Electronic Arts z nowym anti-cheatem na PC
Starszy dyrektor do spraw bezpieczeństwa gier i anty-cheat w EA wyjaśnia, iż hakerzy coraz częściej wykorzystują kernel gier do oszukiwania. Electronic Arts chce wyjść tej sytuacji naprzeciw tworząc rozwiązanie, które finalnie zabezpieczy graczy. Nowy system anti-cheat został skrytykowany przez obrońców prywatności i bezpieczeństwa. Dlaczego?
System anti-cheat na PC od EA będzie działał na poziomie jądra i będzie uruchamiał się tylko wtedy, kiedy użytkownik odpali grę z ochroną EAAC. Procesy w tle mają zostać wyłączone po zakończeniu rozgrywki, a nowy anti-cheat nie będzie zbierać żadnych danych z systemu – tym samym narażając użytkownika na naruszenia związane z prywatnością.
EA twierdzi także, iż EEAC nie będzie ingerował w żaden sposób w historię przeglądania stron i aplikacji, które nie są związane z grami produkowanymi przez EA.
Systemy anti-cheat rozwijane na poziomie kernela stają się coraz popularniejsze w świecie gamingu. Jako przykład można wskazać chociażby Activision, które wprowadziło w 2021 roku swoje autorskie rozwiązanie oznaczone jako Ricochet.
Źródło: EA / fot. EA