Wiele wskazuje na to, że Electronic Arts już wkrótce wprowadzi reklamy do swoich gier. Przedstawiciele korporacji chcą wykonać ten krok w celu zwiększenia zysków i atrakcyjności oferowanych produktów. Nie pierwszy raz zresztą słyszymy o takich planach – wydawca wielokrotnie wyrażał chęć wprowadzenia dynamicznych spotów wyświetlanych wewnątrz cyfrowych światów przemierzanych przez graczy.
Electronic Arts widzi w grach ogromny potencjał reklamowy
Mam wrażenie, że ostatnio coraz odważniej poruszany jest temat reklam. Platformy streamingowe nie ukrywają już swojego zapału i śmiało ogłaszają wprowadzanie tańszych planów abonamentowych. Do tego wszystkiego dochodzi YouTube wciskający mnóstwo spotów, a przy okazji blokujący wszelkie narzędzia omijające tę agresywną politykę. Dlaczego więc tym samym śladem nie miałby pójść gamingowy świat?
- Sprawdź również: Windows 11 chce przywrócić niechlubne kafelki. Pamiętacie je?
Temat po raz kolejny poruszony został przez dyrektora generalnego spółki. Andrew Wilson jasno dał do zrozumienia, że pomysł wdrożenia reklam do gier AAA jest głęboko rozważany. Mężczyzna nie widzi w tym absolutnie nic dziwnego – taka koncepcja pojawiła się przecież blisko dwadzieścia lat temu. Warto jednak wziąć pod uwagę rodzaj zachęt testowany przez Electronic Arts.
Chodzi bowiem o Dynamic Ad Insertion (DAI), czyli metodę biorącą pod uwagę szereg czynników. Produkty są ukazywane konsumentom na podstawie ich nawyków, historii czy zainteresowań. Głównym celem jest sprawienie, by wskaźnik przypadkowości był wręcz zerowy. Wtedy partnerzy mają pewność, iż każdy zainwestowany grosz się przydał. Electronic Arts najwyraźniej coraz bardziej przekonuje się do implementacji tego mechanizmu.
Gdzie pojawią się reklamy?
Reklamy pojawiać się mają wyłącznie w najpopularniejszych i największych produkcjach, lecz nie padły jakiekolwiek konkrety. Słowa wypowiedziane przez CEO nie napawają jednak optymizmem i sugerują rychłą implementację kontrowersyjnych nowości. Dlatego należy cierpliwie oczekiwać na oficjalne ogłoszenie zmian. Ujrzymy bowiem coś więcej niż tylko billboardy czy plakaty zawierające wzmiankę o konkretnym produkcie.
Główną rolę odegra sztuczna inteligencja, która jeszcze skuteczniej ukierunkuje pojawiające się reklamy. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to wydawcy i producenci otrzymają szansę na zarobienie dodatkowych milionów dolarów. Wszyscy dobrze wiemy, że korporacje obecnie nie odpuszczają takich okazji.
- Przeczytaj również: ROG Ally X naprawi błędy poprzednika? ASUS jest tego pewien
Co sądzicie o pomyśle wdrożenia dynamicznych reklam do gier? Koniecznie podzielcie się swoimi przemyśleniami za pośrednictwem sekcji komentarzy!
Źródło: Insider Gaming / Zdjęcie otwierające: Electronic Arts