Firma przewozowa szuka pracowników poprzez popularną grę

Piotr MalinowskiSkomentuj
Firma przewozowa szuka pracowników poprzez popularną grę

Deweloperzy ze studia SCS Software postanowili wdrożyć dynamiczne billboardy do gry American Truck Simulator – dzięki temu prawdziwe firmy mogą promować swoje produkty w popularnej przestrzeni cyfrowej. Na ten krok zdecydował się chociażby jeden z największych graczy na rynku przewozowym, który zaczął poszukiwać pracowników poprzez wykorzystanie wspomnianej wyżej funkcji. Przyjrzyjmy się sprawie nieco bliżej.

American Truck Simulator uruchamia cyfrowe billboardy

Produkcje od czeskich deweloperów cieszą się ogromnym zainteresowaniem. Najznamienitszym dziełem jest bez wątpienia Euro Truck Simulator 2 wydane w 2012 roku i do tej pory regularnie wzbogaca się ono o nowe aktualizacje oraz dodatki. Baza aktywnych użytkowników wciąż rośnie i nic nie wskazuje na to, by producenci mieli porzucić rozwój tytułu. Przy okazji rozwijane jest również American Truck Simulator, gdzie internauci mogą przemierzać zachodnie trasy.

american truck simulator billboardy 1Źródło: SCS Software

Kilka dni temu doczekaliśmy się tam debiutu nowego patcha, który wprowadza dynamiczne billboardy. Przeróżne podmioty mogą wykupować miejsce w cyfrowej przestrzeni i przedstawiać własną ofertę pokaźnej społeczności. Na pierwszy ogień poszła firma przewozowa Schneider National, co dosyć dobrze wpisuje się w tematykę gry. Jak możemy wyczytać na oficjalnym blogu:

Wprowadzenie kampanii rekrutacyjnej Schneider National jeszcze bardziej rozwija naszą wizję. Dlatego też, gdy Schneider National zwrócił się do nas z prośbą o pomoc w kampanii rekrutacyjnej, byliśmy podekscytowani współpracą, ponieważ jest to coś nowego, a także pozwala nam zaspokoić potrzeby branży transportowej, biorąc pod uwagę obecny niedobór wykwalifikowanych specjalistów. Jako jedna z wiodących firm logistycznych w Stanach Zjednoczonych, reputacja Schneider National jest niepodważalna. Postrzegamy to partnerstwo jako szansę na rozpoczęcie nowej podróży i przeprowadzenie eksperymentów, które mogą mieć potencjalnie pozytywny wpływ.

american truck simulator billboardy 2Źródło: SCS Software

Na billboardach widnieje link do strony internetowej, po wejściu na którą dowiadujemy się o szczegółach rekrutacji. Firma oferuje pracownikom od 1000 do 1730 dolarów amerykańskich tygodniowo, więc mówimy o dosyć przyzwoitej stawce. Jeśli program pilotażowy odniesie sukces, to deweloperzy będą zgłaszać się do kolejnych koncernów. Wygląda więc na to, iż doszło do pewnego zatarcia się granicy pomiędzy światem cyfrowym, a tym rzeczywistym. Istnieje ponadto ogromne prawdopodobieństwo, że wkrótce podobne rozwiązanie zobaczymy także w Euro Truck Simulator 2.

Oczywiście tego typu funkcja nie jest niczym nowym, choć nie należy to do popularnych rozwiązań. Wciąż mówimy natomiast o ciekawym sposobie promocji, który może okazać się naprawdę skuteczny.

Źródło: SCS Software / Zdjęcie otwierające: SCS Software

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.