Fortnite powróci na iOS? Szef Epic Games uchyla rąbka tajemnicy

Aleksander PiskorzSkomentuj
Fortnite powróci na iOS? Szef Epic Games uchyla rąbka tajemnicy
Dyrektor generalny Epics Games Tim Sweeney uchylił rąbka tajemnicy w związku z powrotem Fortnite na iOS w 2023 roku. Kilka miesięcy temu popularna produkcja została usunięta z App Store, a firmy Tima Cooka i Tima Sweeneya spotkały się w sądzie. Okazuje się, że już niebawem Fortnite może powrócić na iOS.

Na jakiej zasadzie?

Fortnite wróci na iPhone’a?

W swoim tweecie opublikowanym z okazji Nowego Roku, Sweeney udostępnił obraz jednej z postaci z Fortnite’a z podpisem “W przyszłym roku na iOS!”. Cała sprawa może być związana ze zmianą filozofii Apple – amerykańska firma miałaby pozwolić na sideloading aplikacji oraz gier na urządzenia z systemem iOS. W ostatnich tygodniach pojawiły się również plotki na temat tego, iż Amerykanie pozwolą na obsługę innych sklepów z aplikacjami i grami w swoim mobilnym systemie operacyjnym.

Do tej pory Epic Games jawnie naruszało wytyczne App Store, które są stosowane adekwatnie do każdego dewelopera – niezależnie od jego wielkości oraz generowanych przychodów. W rezultacie tej sytuacji Fortnite został usunięty z App Store.

Pomimo kosztownej batalii sądowej, Epic Games dalej twierdzi, iż zachowanie Apple jest antykonkurencyjne – tym samym żądając otwartej polityki od firmy z Cupertino. Ta miałaby pozwolić na szybszy rozwój aplikacji oraz gier, a także usunięcie przeszkód, które nie pozwalają chociażby na strumieniowanie gier z chmury (z takim problemem spotkał się między innymi Microsoft).

Jest bardzo prawdopodobne, że Fortnite faktycznie powróci na iOS w 2023 roku. Nie wiadomo jeszcze na jakiej zasadzie. Jest bardzo prawdopodobne, że Epic Games dogadało się z Apple w kontekście swojej aplikacji.

Nie pozostaje nam nic innego, jak trzymać kciuki. Mobilni gracze mogą dostać od Epic naprawdę fajny prezent na Nowy Rok.

Źródło: Metro / fot. Epic Games

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.