Fortnite? Roblox? Proszę was, nie żartujcie. To Minecraft bije wszelkie rekordy

Piotr MalinowskiSkomentuj
Fortnite? Roblox? Proszę was, nie żartujcie. To Minecraft bije wszelkie rekordy
Minecraft to gra, której fenomen niezwykle trudno pobić. W pierwszych latach istnienia tejże produkcji nie do końca byliśmy w stanie określić ile potrwa jej popularność. Ba! Po jakimś czasie od premiery coraz głośniej wybrzmiewały plotki, jakoby tytuł od studia Mojang upadał. Teraz, 10 lat od debiutu, mamy do czynienia z wieściami, które potwierdzają, że Minecraftowi nie spieszno do grobu.

Kultowość produkcji podkreślają najnowsze dane przekazane na łamach portalu Business Insider. Okazuje się, że w sierpniu sześcienny świat odwiedziło 112 milionów graczy. Raczymy przypomnieć, że w październiku 2018 roku rezultat ten był o 21 milionów niższy.

Dla porównania – w Fortnite bawi się każdego miesiąca „jedynie” 78 mln osób, a Roblox przyciąga „zaledwie” 100 milionów użytkowników. Te liczby także robią wrażenie, ale dotyczą one gier, które znaczny wzrost popularności przeżyły stosunkowo niedawno.

Minecraft z kolei na rynku jest już ponad 10 lat, a zainteresowanie nim generalnie nie słabnie. Powodów takiego stanu rzeczy jest mnóstwo – wszystkie przyczyny podsumowała świetnie Helen Chiang, osoba odpowiedzialna za rozwój gry:

„Minecraft być może nie jest pierwszoplanową grą i nie zawsze jest o niej głośno. Istnieje wiele świetnych gier, które są bardziej medialne od Minecrafta, ale to właśnie nasza produkcja jest tą, do której się wraca.”

Warto też wspomnieć, że gra studia Mojang dostępna jest praktycznie na każdej platformie, co także wpływa na rozpoznawalność i popularność produkcji. Niedługo premierę ma ponadto Minecraft Earth – tytuł na smartfony wykorzystujący system rozszerzonej rzeczywistości. Ten debiut także może pozytywnie odbić się na wynikach uzyskiwanych przez markę.

Źródło: Business Insider

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.