Destiny Raid Report pochwalił się statystykami gry z Google Stadia, to pozwala na pewne szacunki
Google nigdy nie podzieliło się danymi na temat popularności swojej gamingowej usługi w chmurze, ale serwis 9to5google postanowił wyliczyć liczbę na podstawie statystyk z gry Destiny 2. Tytuł może dawać pewne pojęcie o Stadii, bo był jedną z najpopularniejszych produkcji na tej platformie po przejściu na model free-2-play. Piszę już w czasie przeszłym z racji wczorajszego zamknięcia rozgrywek Destiny 2 w chmurze Google (ale wciąż można przenieść zapisy). Oczywiście użytkownicy Stadii mają jeszcze tydzień na zabawę w pozostałych produkcjach.
With Destiny Stadia support ending, stats from Nov 2019-now:
– 23,056 total raids were completed on stadia (0.10% of raids during that timeframe)
– 894,838 accounts were made on stadia (1.5% all accounts)
– 0.39% of accounts from other platforms played an activity on stadia— Destiny Raid Report (@RaidReport) January 9, 2023
Destiny Raid Report siłą rzeczy wstrzymało wsparcie dla Stadii, ale podzieliło się informacjami uzyskanymi pomiędzy listopadem 2019 roku, a obecną chwilą. Zgodnie z nimi nowoutworzone konta Destiny 2 ze Stadii, stanowiły tylko 1,5 proc. (894939 kont). Co więcej jedynie 0,10 proc. wszystkich raidów zostało ukończonych na Google Stadia (23056). Dane mówią też o tym, że jeśli ktoś miał konto założone na innej platformie, to raczej nie korzystał z niego na Stadii. Zrobiło do ledwie 0,39 proc. graczy.
Popularność Google Stadia daleko w tyle za chmurową konkurencją
W takim razie Google Stadia miało w zaokrągleniu 900 tysięcy graczy Destiny 2 (tych 0,39 proc. kont z innych platform nie robi realnej różnicy). Według 9to5google można założyć, że około jedna trzecia użytkowników Stadii grała w pewnym momencie choć raz w Destiny 2 (choć ja sam nigdy tego nie robiłem ani trzech znajomych, których pytałem, ale to minimalna próbka ankietowa – nie wiem na jakiej podstawie 9to5google przyjął taki przelicznik). W takim razie serwis mówi w dużym uproszczeniu o szacowanej liczbie użytkowników Stadii na poziomie mniej więcej 3 milionów kont. To mało biorąc pod uwagę globalną markę należącą do takiego giganta jak Google (czy innymi słowy koncernu Alphabet). Tym bardziej, że można było skupić się na kilku demach i darmowych grach (w tym Destiny 2) i nigdy nie wydać ani złotówki, dolara czy innej waluty na Stadię.
Co prawda Nvidia również nie chwali się aktualnymi wynikami z GeForce Now, ale wciąż mocno rozwija usługę i zapewnia, że firmie opłaca się jej utrzymywanie i doskonalenie. Już w lato 2022 roku, Nvidia miała 20 milionów zarejestrowanych kont (jednak nie wszystkie są płatne, można używać GeForce Now także w pełni za darmo). Za to Microsoft ze swoim planem Xbox Game Pass ma się coraz lepiej. Jeszcze w styczniu 2022 roku mówiło się o 25 milionach subskrybentów, a to jedyna usługa z tej trójki, która nie ma darmowego planu. Jednak trzeba zaznaczyć, że chodzi o liczbę wszystkich użytkowników, a nie tylko wariantu Xbox Game Pass Ultimate zawierającego chmurę Xbox Cloud Gaming. W Xbox Game Pass PC i konsolowym Xbox Game Pass nie otrzymujemy chmury, a też są wliczane do 25 milionów aktywnych kont.
Zobacz również: Urzędnicy Putina chcą stworzyć „rosyjskie EA” i zawładnąć światową branżą gier do 2030 roku
Źródło: 9to5google / własne / Foto tytułowe: Stadia – własne