Korzystasz w domu z taryfowego połączenia internetowego? A może łączysz swój komputer z Internetem za pośrednictwem danych pakietowych z telefonu? Jeśli tak, a przy okazji lubisz grać we wszelkiego rodzaju gry sieciowe, zapewne chciałbyś się dowiedzieć, ile danych internetowych każda z tych gier zużywa. Tak się składa, że właśnie zaistniała taka możliwość.
Przydatny ranking
WhistleOut, strona internetowa, która pozwala konsumentom porównywać oferty różnych operatorów telefonii komórkowej czy też dostawców Internetu, dokonała pomiarów danych internetowych zużywanych przez poszczególne gry sieciowe i przedstawiła ich wyniki w formie ilości danych wykorzystywanych średnio w godzinę. Jak te wyniki się prezentują? Które tytuły są najbardziej „internetożerne”?
W sumie testy przeprowadzono w 22 popularnych grach sieciowych, takich jak Fortnite, Overwatch, CS:GO, World of Warcraft czy League of Legends. Spośród nich najwięcej danych internetowych, bo aż 300 MB w godzinę, okazało się zużywać Destiny 2, zaś najmniej Hearthstone – zaledwie 3 MB.
World of Warcraft średnio wykorzystuje w godzinę 40 MB danych internetowych. | Źródło: Blizzard
Na drugim miejscu znalazł się Counter-Strike: Global Offensive, który zużywa już 250 MB w ciągu 60 minut, a na trzecim Overwatch, który w godzinę wykorzystuje 135 MB. Co ciekawe, PlayerUnknown’s Battlegrounds zużywa 40 MB danych, podczas gdy konkurencyjny Fortnite ponad dwa razy więcej – 100 MB. Pełną listę gier, w których przeprowadzono testy, wraz z wynikami tych testów, umieściliśmy poniżej.
Dane internetowe średnio zużywane przez popularne gry sieciowe w ciągu godziny
- Battlefield V – 100 MB
- Call of Duty Black Ops 4 – 80 MB
- Call of Duty: World War II – 40 MB
- Counter-Strike: Global Offensive – 250 MB
- Destiny 2 – 300 MB
- Dota 2 – 120 MB
- Final Fantasy XIV – 20 MB
- Fortnite – 100 MB
- Grand Theft Auto V Online – 60 MB
- Hearthstone – 3 MB
- League of Legends – 45 MB
- Minecraft – 40 MB
- Monster Hunter: World – 30 MB
- Overwatch – 135 MB
- PlayerUnknown’s Battlegrounds (PUBG) – 40 MB
- Rainbow Six Siege – 70 MB
- Rocket League – 40 MB
- Sea of Thieves – 30 MB
- Team Fortress 2 – 80 MB
- Teamfight Tactics – 60 MB
- Warframe – 115 MB
- World of Warcraft – 40 MB
Warto przy okazji zauważyć, że czasem po prostu warto grać w wymienione i inne sieciowe produkcje, korzystając z danych pakietowych z telefonu, zwłaszcza jeśli posiadacie ich całkiem sporo. W takich miejscach jak centra miast, gdzie mamy do czynienia z gęstą zabudową, bywa, że sieć komórkowa oferuje wyższe prędkości pobierania i mniejsze opóźnienia niż Internet stacjonarny.
Źrodło: WhistleOut, fot. tyt. Canva