Jak uzyskano rozdzielczość 16K? W tym celu posłużono się aż 16 monitorami 4K, które zostały połączone w jedną całość. Tym samym osiągnięto rozdzielczość na poziomie 15360×8640 pikseli, czyli 64 razy więcej niż standardowe w obecnych czasach 1080p.
Z pewnością każdy się teraz zastanawia, jaka karta graficzna jest w stanie obsłużyć taką rozdzielczość? W tym konkretnym przypadku posłużono się czterema układami Nvidia Quadro P5000. Warto dodać, że każda z nich kosztuje około 9 tys. złotych.
Rozgrywka w 16K
Testy rozpoczęto od uruchomienia Minecrafta. Złożony zestaw nie miał problemów z w miarę płynnym generowaniem obrazu, osiągając zadowalający wynik.
Niestety w przypadku Rise of the Tomb Raider nie było już tak kolorowo. Gra zacinała już w menu i była całkowicie niegrywalna.
Jak się jednak okazuje, w 16K bezproblemowo można grać w Half-Life 2. Tytuł ten utrzymywał płynny obraz.
Czy zatem 16K jest przyszłością gamingu? Z pewnością jeszcze długo tak się nie stanie. Większość dostępnych na rynku sprzętów wciąż ma problemy z płynnym wyświetlaniem obrazu w 4K, a co dopiero w rozdzielczości 16-krotnie większej.
Źródło: YouTube