GTA VI postawi na multiplayer i inteligentnych NPC? Pojawiły się nowe doniesienia

Piotr MalinowskiSkomentuj
GTA VI postawi na multiplayer i inteligentnych NPC? Pojawiły się nowe doniesienia
Od premiery GTA V minęło już ponad siedem lat. Nie do pomyślenia, prawda? Przez ten czas Rockstar (oficjalnie) ani słowem nie zająknął się o kontynuacji. Priorytetem wciąż jest tryb sieciowy do „piątki”, który wzbogaca się regularnie o nowości i zarabia lepiej niż dobrze. Oczywiście nie oznacza to, iż deweloperzy nad nową produkcją jeszcze nie pracują.

GTA VI rewolucją dla gamingu? Być może

Plotki o „szóstce” pojawiają się już od dłuższego czasu. Często są one dosyć naciągane, lecz momentami można natknąć się na istne perełki. Jedną z nich są ostatnie wnioski patentowe złożone przez firmę Take-Two. W żadnym z nich nie wymieniono oczywiście nazwy GTA VI, więc do informacji należy podchodzić z ogromnym dystansem.

Pierwszy wniosek (złożony w październiku 2020 roku, lecz dopiero teraz odkryty przez użytkowników Reddita) zawiera informacje o zaawansowanym systemie nawigacji postaci niezależnych oraz pojazdów. Opierać się ma na tzw. węzłach zawierających wszystkie dane o elementach infrastruktury (cechy i liczba dróg, a nawet warunki pogodowe). Wszystko to spowoduje szybszą i lepszą reakcję NPC na akcje zachodzące w świecie gry. Poprawi to oczywiście immersję i realistyczność. Do tej pory ten obszar był niezwykle ograniczony poprzez np. narzuconą liczbą postaci/przedmiotów niezależnych na danym fragmencie mapy.

To nie koniec. NPC mają wykrywać nawet jaki samochód się do nich zbliża oraz w jaki sposób to robi. W zależności od tego występować ma inna reakcja. Trzeba przyznać, iż tego typu rozwiązanie brzmi dosyć rewolucyjnie.

GTA VI bez trybu single player?

Intrygujące wieści pojawiły się także jeśli chodzi o multiplayer. Okazuje się, że GTA VI może być produkcją pozbawioną typowego trybu dla jednego gracza. W zamian pojawi się zsynchronizowany tryb kooperacji wymagający połączenia z serwerami Rockstara. Dlaczego? Niektóre dane przechowywane byłyby na chmurze (np. wspomniane węzły), co odciążyłoby komputer czy konsolę.

Tak jak wspomniałem, powyższe informacje wcale nie muszą dotyczyć GTA VI. Jeśli nawet dotyczą, to mogą nigdy nie zostać do gry wdrożone. Do wniosków patentowych należy zawsze podchodzić z rezerwą i czekać na pierwsze doniesienia od Rockstara. Trudno jednak domniemywać, kiedy się pojawią.

Źródło: Twitter, Reddit, GRY-OnLine / Foto. Rockstar Games

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.