Jeff Bezos jest zadowolony, że Amazon w końcu odniósł gamingowy sukces

Piotr MalinowskiSkomentuj
Jeff Bezos jest zadowolony, że Amazon w końcu odniósł gamingowy sukces
Niespełna tydzień temu swoją premierę miała gra New World, której producentem i wydawcą jest Amazon. Produkcja z gatunku MMORPG w pewnym momencie mogła pochwalić się obecnością ponad 900 tys. osób na serwerach w jednym momencie. Nic więc dziwnego, że Jeff Bezos jest wniebowzięty.

Jeff Bezos świętuje sukces New World

New World to najgłośniejsza premiera ostatnich lat (oczywiście jeśli chodzi o gry sieciowe). Stanowi ona kolejną próbę wejścia firmy Amazon na gamingowy rynek. Do tej pory niezbyt się to jej udawało, lecz najnowszy projekt bez wątpienia zakończył złą passę. Jak wynika ze statystyk udostępnionych przez serwis SteamDB – w szczytowym momencie świat Aeternum zwiedzało jednocześnie 913 tys. graczy.

new world sukces 2Źródło: SteamDB

Oczywiście nie obyło się bez problemów. Gigantyczne kolejki na serwery praktycznie uniemożliwiły części użytkownikom zabawę w pierwszych dniach debiutu. Sam zalogowałem się dopiero pierwszego października, bo nie widziałem sensu w czekaniu kilkunastu godzin. Amazon w końcu otworzył szereg nowych światów, co pozwoliło na (prawie) bezproblemową rozgrywkę.

Koncern wciąż pracuje nad usprawnieniami tego aspektu i już zapowiedziano bezpłatną możliwość przenoszenia postaci pomiędzy serwerami. Tak czy inaczej – New World bezkompromisowo należy uznać za sukces jeśli chodzi o segment gier MMORPG i swojego zadowolenia nie kryje sam Jeff Bezos.

 
Prezes wykonawczy spółki Amazon poinformował na swoim Twitterze, że „po wielu porażkach i niepowodzeniach w gamingu w końcu udało się odnieść sukces”. Dodatkowo załączył artykuł opublikowany swego czasu na łamach serwisu Bloomberg o wymownym tytule „Amazon potrafi zrobić wszystko – oprócz dobrych gier wideo”.
Oczywiście przed oddziałem Amazon Games jeszcze mnóstwo pracy. Debiut gry to jedno, ale utrzymanie użytkowników przy produkcji sieciowej to nie lada wyzwanie, które nie udaje się nawet najgrubszym rybom w branży. Warto pamiętać, iż New World jest grą płatną (142,99 zł) i dostępną wyłącznie na Steamie.

Źródło: Twitter, SteamDB / Foto. Amazon

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.