Władze z Wielkiej Brytanii nie uznają loot boxów za typowy hazard, to na pewno ulga dla EA
Taka decyzja jest podyktowana między innym niedawnym stanowiskiem władz Wielkiej Brytanii, które finalnie nie wprowadziły restrykcji związanych z loot boxami. I to mimo przyznania, że gracze kupujący loot boxy, są bardziej narażeni na szkody związane z hazardem, zdrowiem psychicznym i różnymi problemami powiązanymi z graniem. Rząd nie uznał jednak takiej zawartości za dokładnie tożsamą tradycyjnemu hazardowi, więc nie wprowadził nowelizacji do tamtejszej ustawy o grach hazardowych.
Jak stwierdzono – „Zmiana ustawy o grach hazardowych w odniesieniu do loot boxów wiązałaby się ze znacznymi wyzwaniami w zakresie wdrażania i ryzykiem niezamierzonych konsekwencji.” Jednak należy pamiętać, że hazard jest specjalnie regulowany prawnie i dostępny tylko dla dorosłych, a sporą częścią odbiorców elektronicznej rozrywki są osoby nieletnie. Te same, które nie mogą chociażby grać na automatach hazardowych, ale kupować losową zawartość w grach za realne pieniądze otrzymywane np. od rodziców już tak.
Electronic Arts jest pewne, że gracze uwielbiają loot boxy
Piłka nożna, także ta elektroniczna, jest bardzo popularna w Wielkiej Brytanii, więc Electronic Arts na pewno cieszy się z takiego stanowiska brytyjskich władz. Tym bardziej, że marka FIFA jest jedną z największych serii dla całej branży gier wideo, więc loot boxy znacznie zwiększą napływ gotówki. Szczególnie, jeśli stanowią mechanikę pay-to-win, a nie zwykłą kosmetykę. W końcu płacąc za paczki i nie polegając tylko na tym, co uzyskujemy czystą rozgrywką, szybciej zdobędziemy cenny skład, którym łatwiej jest wygrywać. Nie każdy będzie się na to pisał, ale zachęta jest i tak duża.
Anglojęzyczny oddział Eurogamera skontaktował się z firmą, aby uzyskać jej stanowisko w sprawie loot boxów. Electronic Arts broni swojego modelu na biznes i twierdzi, że to wręcz mechanika lubiana przez użytkowników. „Z całego serca wierzymy, że Ultimate Team i pakiety FUT, które są częścią gry od ponad dekady, są częścią FIFA, którą gracze uwielbiają – fani kochają to, że gra odzwierciedla prawdziwe emocje i strategię budowania i zarządzania składem. Danie graczom wyboru, by mogli wydawać, jeśli chcą, jest sprawiedliwe.„
Mniejszość i tak napędza pływy w loot boxów, kusi ich możliwość szybszego posiadania dobrego składu
Jak dodaje firma – „Warto powiedzieć, że wydawanie jest całkowicie opcjonalne w naszej grze i nie zachęcamy do wydawania ponad zdobywanie nagród poprzez grę. Pakiety FUT działają w taki sam sposób, niezależnie od tego, czy są opłacone, czy zarobione, a większość graczy w ogóle nie wydaje w grze. Na przykład, 9 na 10 FUT Packs otwartych w FIFA 22 było zarobionych.” To jednak nie zmienia faktu, że ten 1 na 10 graczy mocno dodatkowo nabija portfel Electronic Arts, bo mechanika hazardowa związana z szybszymi postępami w grze, jest kusząca. Mniejszość użytkowników może wydawać brew pozorom całkiem dużo pieniędzy na FUT, co potwierdzają też wyniki firmy.
Zobacz również: Szykuje się przejęcie Unity – prawie największa w historii fuzja dla branży gier
Źródło: eurogamer net / własne / Foto tytułowe: EA – własne