Które gry zarobiły najwięcej na Steam? Zgadnijcie

Aleksander PiskorzSkomentuj
Które gry zarobiły najwięcej na Steam? Zgadnijcie
{reklama-artykul}
Ciekawe dane dotyczące Steama napływają do nas z kilku źródeł. Ubiegły rok dla Valve był niemalże idealny bowiem przychód firmy ze sprzedaży gier wyniósł aż 4,3 miliarda dolarów – to aż 800 milionów dolarów więcej niż w 2016 roku. W tym wypadku można więc zanotować naprawdę kosmiczną podwyżkę, która będzie rosła na przestrzeni kolejnych miesięcy. Co najlepsze, do wspomnianego raportu nie zostały wliczone ani dodatki ani mikropłatności dokonywane w grach przez użytkowników. Mamy więc do czynienia z samymi faktami na temat sprzedaży.

Na moment tworzenia raportu, w bazie Steam było dostępnych ponad 21 tysięcy gier – to jednak największe tytuły zgarnęły dla siebie całą stawkę. Zobaczcie tylko na listę.

steamstatystyki4

Na pierwszym miejscu znalazło się PUBG, a zaraz po nim uplasował się Counter Strike: Global Offensive. Trzecie miejsce należy do GTA V i jestem bardzo zdziwiony tym faktem – głównie biorac pod uwagę wiek tejże produkcji. Czwarte miejsce przypadło Call of Duty: WWII, a piąte grze Sid Meier’s Civilization VII. Jest też polski akcent: na szóstym miejscu znalazł się bowiem Wiedźmin 3 od studia CD Projekt RED.

Jak dostać się na listę najbardziej dochodowych gier na Steam? Wystarczy wygenerować przychód „jedynie” na poziomie 22 milionów dolarów. To jeszcze nie koniec statystyk. Obecnie ze Steama korzysta 291 milionów osób na całym świecie – tylko na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy do platformy dołączyło niemalże 65 milionów graczy. Te liczby są powalające.

Jesteście zdziwieni statystykami najpopularniejszych gier czy też może spodziewaliście się podobnych wyników?

Pamiętajcie, że Steama możecie także pobrać z naszej bazy oprogramowania.

Źródło: Steam Spy

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.