Minecraft to kultowa produkcja, która raczej nie traci na zainteresowaniu kreatywnych graczy. Regularnie mamy bowiem do czynienia z wieściami dotyczącymi niezwykłych (i szalonych) projektów tejże społeczności. Pozwólcie więc, iż dziś opowiemy o kolejnym z nich.
Minecraft motywuje graczy do niecodziennych aktywności
Część osób z pewnością kojarzy termin „Far Lands”. Terminem tym zostały ochrzczone przez użytkowników odległe krainy powstałe w wyniku błędu gry. Do 2014 roku generator świata w Minecraft nie był jeszcze na tyle zaawansowany, by stworzyć nieograniczony teren. Z tego też powodu, po przejściu konkretnej odległości (12,5 miliona bloków), wirtualna przestrzeń przybierała dosyć niestandardowych kształtów.
Oczywiście teraz coś takiego już nie ma miejsca, ale gracze decydują się niekiedy modyfikują rozgrywkę, by skorzystać z „dobrodziejstw” starego Minecrafta. Niektórzy dokumentują ten proces – najbardziej znaną osobą jest użytkownik o pseudonimie KiloCrazyMan. Dotarł on pieszo do „Far Lands” po ponad roku spaceru. Wykorzystywał jednak opcję nieznacznej teleportacji, która oczywiście przyspieszyła przedsięwzięcia.
Od dziesięciu lat serię na YouTube prowadzi jednak gracz Kurt J. Mac, który jako cel postawił sobie dotarcie do „Far Lands” bez jakichkolwiek wspomagaczy. Wszystko dokumentuje na łamach internetowej serii „Far Lands or Bust”. Każdy odcinek trwa zaledwie 30 minut (opublikował ich już 816). Przez lata udało się mu przejść wyłącznie 5 milionów bloków. Oznacza to, iż… nie jest nawet w połowie. Dotarcie do owianej legendą krainy jeszcze mu więc nieco zajmie.
Co jednak ciekawe, cały projekt ma też charakter charytatywny. Twórca zebrał już około 450 tys. dolarów, które przekaże na szczytny cel. Tempo podróży nie jest więc tu żadnym problemem. Pytanie jednak brzmi – czy mężczyźnie uda się kiedykolwiek dobić do portu „Far Lands”? Przekonamy się za kilkanaście lat.
Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.