Minecraft na Xbox Series X/S obsłuży ray tracing
Ray tracing w kontekście Minecrafta pojawiał się na przestrzeni ostatnich lat co najmniej kilkukrotnie. Jeszcze przed premierą Xbox Series X/S mieliśmy przecież do czynienia z pokazem możliwości technologii na te next-genowe konsole. Od tamtego czasu „ładniejszy” Minecraft był jednak dostępny wyłącznie dla posiadaczy komputerów osobistych. Wkrótce – po dwóch latach czekania – ma się to zmienić.
Tom Warren, starszy redaktor w The Verge, zauważył ważną zmianę w najnowszej wersji Minecraft Preview na konsole Xbox Series X/S. Build ten został oznaczony jako zoptymalizowany pod kątem next-genów oraz zawiera ograniczone wsparcie dla ray tracingu. Wszystko wskazuje więc na to, że już niedługo gracze doczekają się naprawdę długo wyczekiwanego patcha – zapewne bliżej debiutu zawartości The Wild.
Minecraft with raytracing on Xbox? The latest Minecraft Preview is optimized for Xbox Series S / X and has early raytracing support pic.twitter.com/cqH0cuGbtS
— Tom Warren (@tomwarren) March 28, 2022
Warto to uczynić, bo ray tracing naprawdę zmienia oblicze Minecrafta. Obecność technologii najbardziej widać w odbiciach wody lub cieniach, a także bardziej szczegółowych teksturach. Całość prezentuje się wtedy dosyć oszałamiająco i udowadnia, że kultowa gra może być bardzo ładna i estetyczna.
Źródło: Twiter, The Verge / Foto. Microsoft