Minecraft: po ośmiu latach pozbyto się irytującego błędu

Piotr MalinowskiSkomentuj
Minecraft: po ośmiu latach pozbyto się irytującego błędu
Minecraft to produkcja, która praktycznie nie straciła na popularności od momentu swojej premiery. Niedawno Microsoft pochwalił się wynikami generowanymi przez całą markę i zapowiedział jej dalszy aktywny rozwój. Ten z kolei nie obejmuje wyłącznie wdrażania ogromnych aktualizacji, ale również naprawianie drobnych błędów.

Minecraft bez drobnej i ośmioletniej usterki

Już za kilka miesięcy będziemy świadkami premiery sporego update’u nazwanego Caves & Cliffs. Wprowadzi on m.in. zjawiskowe szczyty górskie, których przez wiele lat brakowało w Minecrafcie. Zanim to jednak nadejdzie – deweloperzy publikują regularnie krótkie migawki (snapshots) ukazujące poszczególne nowości.

Teraz światło dzienne ujrzała wersja 21w18a. Co wprowadza? Tak naprawdę niezbyt wiele. Doczekaliśmy się zwiększonej częstotliwości występowania hałaśliwych kóz oraz zmieniono rozmieszczenie rud metali (konkretne z nich pojawiać mają się rzadziej, ale sensowniej rozłożone). Nas interesuje jednak coś innego.

snaphot mojang minecraft cliffs 1Źródło: Mojang

Przy okazji debiutu migawki poinformowano także o wyeliminowaniu niektórych błędów. Jeden z nich… został zgłoszony 21 listopada 2012 roku, czyli ponad 8 lat temu (sic!). Dopiero teraz zdecydowano zabrać się za jego usunięcie.

Dotyczył on procesu naprawiania wyposażenia za pomocą kowadła. Jeśli użytkownik zdecydował się na skorzystanie z niego ostatni raz przed jego zniszczeniem, to włożony tam przedmiot wylatywał na ziemię, a nie trafiał z powrotem do ekwipunku gracza. Teraz wszystko odbywa się w prawidłowy sposób.

Dla części osób mogła to być dosyć irytująca usterka, więc świetnie, że w końcu postanowiono się z nią uporać. W bazie zgłoszonych błędów wciąż jednak znajdują się takie zgłoszone w „zamierzchłych czasach”. Z pewnością kiedyś Mojang się za nie zabierze.

Źródło i foto: Mojang 

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.