Mount Everest odtworzony w Minecrafcie. Wspinaczka zajęła 4 godziny (wideo)

Piotr MalinowskiSkomentuj
Mount Everest odtworzony w Minecrafcie. Wspinaczka zajęła 4 godziny (wideo)
Minecraft zadebiutował ponad 11 lat temu i od tamtej pory nieustannie przyciąga miliony graczy. Można by podejrzewać, że przez tak długi czas już wszystko odkryto, zbadano i zbudowano. Nic bardziej mylnego. W sześciennym świecie wspięto się właśnie na Mount Everest.

Najwyższy szczyt świata zdobyty w Minecraft

Na samym początku warto w ogóle przedstawić proces w jaki tego dokonano. Streamer o pseudonimie „G0ularte” na samym początku pobrał mapę projektu „Build The Earth”, którego celem jest odtworzenie planety Ziemia w Minecrafcie w skali 1:1.

Potem zajął się zdejmowaniem wewnętrznych limitów ograniczających możliwość stawiania bloków na określonej wysokości oraz szerokości. Na sam koniec przyszła modyfikacja pozwalająca eksportować szeroko dostępne bazy danych i stosownie je odtwarzać.

Mount Everest mierzy obecnie 8848,86 m n.p.m. Wspięcie się na niego – nawet wirtualnie – nie należy więc do najkrótszych wyzwań. Streamerowi udało się finalnie zdobyć szczyt po niemalże czterech realnych godzinach. Jeśli nie macie ciekawszych planów, to poniżej znajdziecie zapis transmisji na żywo z tego niecodziennego wydarzenia.

Więcej ciekawych projektów w Minecraft

Ot, taka ciekawostka. Minecraft z resztą właśnie z nich słynie. Tamtejsza społeczność graczy jest niezwykle kreatywna. Udowadniają to przeróżnymi projektami, o których niejednokrotnie pisaliśmy na łamach portalu. Mowa o chociażby wyjątkowej bibliotece z zakazanymi książkami czy odnalezieniu lokacji z ekranu tytułowego.

Nie należy zapominać, że Minecraft nie tak dawno doczekał się specjalnego trybu wykorzystującego technologię ray tracing.

Źródło: Twitch / Foto. Mojang

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.