Sony wprowadzi reklamy do gier free-to-play
Kilka dni temu internet obiegła wieść o opracowywaniu przez Microsoft systemu, który pozwoliłby reklamodawcom na umieszczanie spotów w grach free-to-play. Koncern zdaje sobie jednak sprawę, że konsumenci niekoniecznie będą zadowoleni z tego powodu. Dlatego też spodziewać się możemy odpowiedniej weryfikacji zarówno partnerów reklamowych, jak i samego wyglądu spotów – nie mamy dostrzec żadnych inwazyjnych treści.
Jak donosi redakcja portalu Insider (podajemy za The Verge), nad podobnym rozwiązaniem myśli również Sony. Koncern – podobnie jak amerykański konkurent – chce zaimplementować specjalne narzędzie jeszcze w 2022 roku. Reklamy będą wyświetlane w niepozornych miejscach. Co ciekawe, gracze mieliby otrzymywać nagrody za oglądanie spotów. Miejsce reklamowe sprzedawane by były z kolei na prywatnym rynku.
Na ten moment nie wiadomo czy Sony będzie pobierało część przychodów z reklam – zapewne tak. Jak dodatkowo zauważa Insider, zapewne nie wszystkie firmy będą zainteresowane dołączeniem do nadchodzącego programu. Gry często są brutalne, a treści w nich dojrzałe – nie wszystkie marki więc zapewne będą chętnie inwestować w miejsca reklamowe. Zobaczymy.
Na więcej szczegółów zapewne jeszcze trochę poczekamy, warto też mieć na uwadze, że cały czas mówimy o nieoficjalnych informacjach. Podchodzenie do nich z odpowiednią dawką dystansu jest więc wskazane.
Źródło: Insider (via The Verge)