Nie tylko Microsoft. Sony też umieści reklamy w darmowych grach

Piotr MalinowskiSkomentuj
Nie tylko Microsoft. Sony też umieści reklamy w darmowych grach
Okazuje się, że Sony prawdopodobnie także zastanawia się nad wprowadzeniem reklam do gier free-to-play dostępnych na konsolach PlayStation. Tego typu spoty miałyby być zupełnie nieinwazyjne i pomóc twórcom produkcji na zarabianiu jeszcze większych sum pieniędzy. Szczegóły są na ten moment nieznane.

Sony wprowadzi reklamy do gier free-to-play

Kilka dni temu internet obiegła wieść o opracowywaniu przez Microsoft systemu, który pozwoliłby reklamodawcom na umieszczanie spotów w grach free-to-play. Koncern zdaje sobie jednak sprawę, że konsumenci niekoniecznie będą zadowoleni z tego powodu. Dlatego też spodziewać się możemy odpowiedniej weryfikacji zarówno partnerów reklamowych, jak i samego wyglądu spotów – nie mamy dostrzec żadnych inwazyjnych treści.

Jak donosi redakcja portalu Insider (podajemy za The Verge), nad podobnym rozwiązaniem myśli również Sony. Koncern – podobnie jak amerykański konkurent – chce zaimplementować specjalne narzędzie jeszcze w 2022 roku. Reklamy będą wyświetlane w niepozornych miejscach. Co ciekawe, gracze mieliby otrzymywać nagrody za oglądanie spotów. Miejsce reklamowe sprzedawane by były z kolei na prywatnym rynku.

Na ten moment nie wiadomo czy Sony będzie pobierało część przychodów z reklam – zapewne tak. Jak dodatkowo zauważa Insider, zapewne nie wszystkie firmy będą zainteresowane dołączeniem do nadchodzącego programu. Gry często są brutalne, a treści w nich dojrzałe – nie wszystkie marki więc zapewne będą chętnie inwestować w miejsca reklamowe. Zobaczymy.

Na więcej szczegółów zapewne jeszcze trochę poczekamy, warto też mieć na uwadze, że cały czas mówimy o nieoficjalnych informacjach. Podchodzenie do nich z odpowiednią dawką dystansu jest więc wskazane.

Źródło: Insider (via The Verge)

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.