Promocja skierowana typowo do pań, to nietypowa zagrywka w świecie marketingu gier wideo AAA
Dziewczyn i kobiet wśród graczy wcale nie jest tak mało, jak mogło by się wydawać za sprawą stereotypów. Różne badania pokazują nam, że to w zasadzie równa liczebnie grupa co męscy amatorzy elektronicznej rozgrywki (a przynajmniej niezależnie od platformy, jeśli brane są pod uwagę także tytuły mobilne). W takim razie aż tak nie dziwi nawiązanie współpracy Microsoftu z producentem lakierów do paznokci marki OPI.
Jedynie pewne zdumienie może budzić dobór gier. Nie powołuje się teraz na żadne statystyki, ale zakładam, że Halo Infinite ma raczej mniej użytkowniczek niż użytkowników, z Forzą Horizon 5 pewnie też jest różnica w proporcjach, choć nie aż tak duża. O ile to prawda, być może Microsoft chce mocniej wypromować te pozycje jako gry dla kobiet. Jeżeli nie, to cóż, po prostu przygotował promocję dobrze wycelowana w odpowiednią grupę.
Odblokuj skórki w Halo Infinite i Forzie Horizon 5 oraz powalcz o gamepady w kolorach lakierów
DLC będą symboliczne. Ograniczą się do małych kosmetycznych dodatków w kolorze nawiązującym do danego lakieru. Pula wynosi 12 propozycji o intrygujących nazwach nawiązujących do kultury graczy: Quest for Quartz, Pixel Dust, Racing for Pinks, Suzi is My Avatar, Trading Paint, Heart and Con-soul, The Pass is Always Greener, Sage Simulation, You Had Me at Halo, Can’t CTRL Me, Achievement Unlocked oraz N00berry.
Dodatkowo wystartuje konkurs, w którym będzie można wygrać bezprzewodowe gamepady Xbox Series w specjalnych kolorach zgodnych z proponowanymi lakierami. Akcja realizowana będzie od 1 lutego wyłącznie na terenie USA po kupnie lakierów marki OPI w wybranych sieciach sklepów. Przynajmniej na razie, ale nic nie wiadomo o przeniesieniu jej np. na grunt europejski.
Zobacz również: Wskrzesił Steam Machines. Przerobił laptopa zainspirowany sprzętem Valve
Źródło i foto: Microsoft USA