Rozszerzenie działalności planem na rozwój
(…)
Produkcji gier komputerowych (game development). W tym obszarze Spółka planuje wykorzystać posiadane kompetencje w zakresie tworzenia grafiki komputerowej dla branży game development, rozbudowując je istotnie o kompetencje w zakresie produkcji i sprzedaży gier. W powyższym zakresie Spółka rozpatrywać będzie różne scenariusze, w tym m.in.: pozyskanie zespołów deweloperskich i tworzenie spółek celowych, zawiązanie spółek celowych z innymi deweloperami, produkcję gier „in house”, umowy typu „revenue share” (podział zysków) związane z koprodukcją gier i odpowiedzialnością za wizualną stronę gry, akwizycje podmiotów produkujących gry i inne w zależności od zidentyfikowanych korzystnych biznesowo możliwości na rynku.„
Platige Image chce wykorzystać swoje doświadczenie tworząc gry wideo
Platige Image stwierdza, że nowa strategia rozwoju jest związana z dynamicznym rozwojem branży gier, platform streamingowych, a także sytuacją pandemii koronawirusa. Poza grami są też plany na własne duże produkcje filmowe i serialowe (nie tylko animowane, również aktorskie), a nie tylko ich współtworzenie w większym bądź mniejszym stopniu. Jednak jak nie wszyscy wiedzą, Platine Image ma już na swoim koncie projekty tego typu. Kilka lat temu studio zawiązało spółkę celową z polskim producentem gier Vivid Games (projekt i powiązania jednak po pewnym czasie zarzucono), a animowano-dokumentalny film „Jeszcze dzień życia” został wyprodukowany przez specjalnie do tego celu powołany Platige Films.
Zobacz również: Parodia na wzór Cyberpunk 2077. Mem z przeprosin CD Projektu hitem [wideo]
To na pewno świetna wiadomość dla amatorów elektronicznej rozgrywki. Platime Image pokazało nie raz, że ich mniejsze własne projekty wideo, materiały promocyjne na zlecenie czy niezrealizowane ciekawe koncepcje (np. film „Hardkor 44”, polecam zaznajomić się w sieci z grafikami z tej nietypowej interpretacji powstania warszawskiego), to świetne wizualnie materiały, mające klimat pasujący także do bycia podstawą gier. Ponadto współpraca z deweloperami przynajmniej w temacie trailerów czy studiami filmowymi w tytułach wpasowujących się w gusta graczy, to też dobra podstawa na przyszłość.
Zdecydowanie o aspekty wizualne koncepcji przyszłych gier możemy być spokojni. Nawet gdyby firma zdecydowała się tylko na wspólne projekty i zajęcie się wyłącznie oprawą, a nie całościowe tworzenie gier, można spodziewać się intrygujących efektów. Co prawda nigdzie nie napisano wprost o udziale w projektach Tomasza Bagińskiego, ale chyba to naturalne, że mógłby wspomóc w jakimś stopniu projekty z gatunku gier wideo.
Zobacz również: Premiera Mass Effect Legendary Edition wcześniej niż sądziliśmy. Azjatycki wyciek
Źródło: parkiet / wikipedia / Foto: Platige Image