Take-Two Interactive idzie na wojnę z modyfikacjami
Kilka miesięcy temu zrobiło się dosyć głośno, kiedy to firma usunęła z sieci ulepszone przez fanów wersje GTA 3 oraz Vice City. Potem zniknęły także przerobione mapy do GTA V. Teraz przyszedł czas na kolejne „czystki”, lecz w tym przypadku sprawa prezentuje się jednak nieco inaczej. Właściciel Rockstar Games zlikwidował popularne modyfikacje będące na rynku od… kilkunastu lat.
Mowa tu przede wszystkim o GTA: Liberty City. Stanowiła ona konwersję GTA 3 na silnik Vice City i jej pierwsza wersja pojawiła się w 2005 roku. Przez ten czas była nieustannie ulepszana i dopracowywana przez fanów. Teraz już próżno jej szukać na stronie ModDB – została usunięta na wniosek Take-Two Interactive z powodu złamania DMCA (ustawy zabraniającej tworzenia i rozpowszechniania technologii mogących naruszyć niektóre systemy ograniczeń kopiowania).
Źródło: Discord (via PC Gamer)
Zniknął także mod GTA: Underground, który tak naprawdę łączył w sobie elementy map z GTA 3, Vice City, San Andreas oraz innych gier ze stajni Rockstara. O fakcie poinformował twórca projektu za pośrednictwem serwera na Discordzie.
To jednak nie jest najciekawsze. Na stronie Rockstar Games od kilku lat obecne jest specjalne oświadczenie w sprawie tworzenia modyfikacji przez graczy. Wszystko wskazuje na to, że zostało ono pewien czas temu po cichu zaktualizowane. Dodana została wzmianka o m.in. zakazie tworzenia „nowych gier, przygód, misji oraz map” na bazie IP dewelopera. No cóż.
W sieci pojawiają się opinie, że wydawca bierze się za modyfikacje z powodu planowanego ogłoszenia ulepszonych wersji GTA 3, Vice City oraz San Andreas. Oczywiście są to wyłącznie przypuszczenia, Rockstar Games nigdzie nie zapowiedział tego typu projektów.
Źródło: PC Gamer / Foto. Take-Two Interactive