Cyberpunk 2077 – nie można wczytać gry
O problemie informuje strona pomocy technicznej polskiej platformy dystrybucyjnej GOG. Otóż okazuje się, że całkiem spora liczba graczy ma problem z załadowaniem zapisów stanu zabawy. Plików zapisu nie da się wczytać w momencie, w którym przekraczają one rozmiar 8 MB.
„Niestety zapis jest uszkodzony i nie można go odzyskać.
Użyj starszego pliku zapisu, aby kontynuować grę i staraj się zachować mniejszą liczbę przedmiotów i materiałów rzemieślniczych w ekwipunku.
Jeśli wykorzystałeś błąd powielania przedmiotów, załaduj plik zapisu, w którym go nie stosowałeś.
Limit rozmiaru pliku składowania może zostać zwiększony w jednej z przyszłych poprawek, ale uszkodzone pliki pozostaną uszkodzone.” – głosi komunikat.
Powyższy problem jest spowodowany problemem ze strukturą danych. Najwyraźniej jeden z zapisanych elementów stanu gry powoduje przekroczenie limitu 8 MB, co sprawia, że informacja jest zapisywana w innym miejscu struktury, nadpisując krytyczne dane. To z kolei prowadzi do ostatecznego uszkodzenia pliku zapisu.
Oby był to jeden z błędów, nad którego naprawieniem programiści już pracują. To zdumiewające, że nie naprawiono go w żadnej z dotychczasowych aktualizacji.
Źródło: GOG