Powstał FPS, którego odpalimy za pośrednictwem… Excela

acyganekSkomentuj
Powstał FPS, którego odpalimy za pośrednictwem… Excela
Gry z gatunku indie czy też tworzone przez pojedynczych deweloperów niejednokrotnie zaskakują nas nietuzinkowymi pomysłami i ciekawymi konceptami na rozgrywkę. Ten jest jednak wyjątkowo oryginalny.

Co powiecie bowiem na grę, która od początku do końca została stworzona w… Excelu? Co jeszcze ciekawsze, nie jest to żadna prosta gra logiczna czy tekstowa, ale rasowy FPS – oczywiście bardzo ograniczony pod względem wizualnym i wystarczający na raptem kilkanaście minut, ale sam fakt stworzenia gry w takich okolicznościach jest naprawdę mocno zaskakujący.

Gra została napisana w języku Visual Basic for Application, a całość, czyli mapy, muzyka i cała mechanika rozgrywki, mieści się w jednym pliku .xls ważącym niespełna 4,5 megabajta. Jak zapewne się spodziewacie, gra nie ma zbyt wysokich wymagań sprzętowych – należy do nich posiadanie przynajmniej Windowsa XP i Excela w wersji 2003-2007. 

Nie da się ukryć, że to bardzo innowacyjny projekt – jasne, nikt nie będzie się zagrywał w ten tytuł na poważnie, ale sam fakt, że Excel pozwala na napisanie makra umożliwiającego uruchomienie gry, jest naprawdę godzien podziwu.

źródło: indiegogo

Udostępnij

acyganek