Na początku sugerowano, że nowa aktualizacja spowoduje mniejszą wydajność procesorów. Po przeprowadzonych testach okazało się, że taki scenariusz nie ma miejsca i gracze nie mają powodów do obaw, ponieważ osiągi w grach pozostały praktycznie takie same. Okazuje się, że nie wszystko poszło zgodnie z planem i producenci gier zgłaszają problemy z serwerami.
Pierwszym producentem, który zgłosił usterkę jest Epic Games, studio doniosło, że po aktualizacji dostarczanej przez Intela obciążenie serwerów w grze Fortnite wzrosło z 25% do 60%. W efekcie użytkownicy musieli dłużej czekać na załadowanie się gry, a niektórzy nie byli w stanie zalogować się do swojego konta. Twórcy gry poinformowali, że poprzez ciągłe aktualizacje gra, która korzysta głównie z usług uruchomionych w chmurze, może miewać dalsze problemy.
Kolejne kłopoty zgłosiło Housemarque Games, które wypuściło na rynek takie gry jak Alienation, Matterfal czy New Machina. Producent skarży się, że po aktualizacji Intela przeciwko Meltdown obciążenie serwera wzrosło 5-cio krotnie, co powoduje problemy z logowaniem, spersonalizowaniem postaci, itd.
To nie wszystko, kilka dni temu Ubisoft również napotkał problemy z serwerami, które można było odczuć we wszystkich grach tego producenta. Nie ma żadnych informacji na temat tego co mogło spowodować usterkę, ale można się domyśleć, że powód jest ten sam co w przypadku Epic Games czy Housemarque Games.
Intel oświadczył, że pracuje nad naprawą tego błędu jednak musimy uzbroić się w cierpliwość i liczyć się z tym, że niektóre gry będą miewać problemy z połączeniem.
Źródło: Dsogaming