Bethesda wydaje aktualizację dla Quake’a
Odkąd w zeszłym roku Bethesda ponownie wydała słynną strzelankę Quake, dzieło firmy id Software z 1996 roku, gra cyklicznie otrzymuje nowe funkcje i poziomy. Najnowsza łatka ma za zadanie ułatwić zabawę użytkownikom niedosłyszącym i niedowidzącym, jednocześnie dodając jeszcze więcej treści.
Nowa łatka do oryginalnego Quake’a dodaje przede wszystkim opcjonalne ustawienia, czyniące tekst czytelniejszym, a także wprowadza funkcje zamiany głosu na tekst. Gracze mogą dostosować czcionkę, kontrast, czas pozostawania tekstu na ekranie i liczbę wyświetlanych wierszy. Gra może odczytywać na głos zawartość czatu za pomocą syntetycznego głosu i transkrybować czat głosowy. Nowy suwak „błyskania” ekranu powinien z kolei sprawić, że Quake będzie bezpieczniejszy dla graczy podatnych na migające światła.
Warto wspomnieć, że zainstalowanie aktualizacji Quake domyślnie włącza wszystkie funkcje ułatwień dostępu.
Oprócz funkcji ułatwień dostępu, aktualizacja zawiera zmiany w trybie wieloosobowym oraz trybie hordy MachineGames dodanym w grudniu. Tryb Hordy otrzymał trzy nowe mapy i zbalansowane ustawienia trudności. Poziomy z oryginalnej kampanii obsługują teraz boty w wieloosobowym trybie deathmatch, a ich zachowanie zostało poprawione.
Kod źródłowy QuakeC udostępniony
Bethesda udostępniła przy okazji kod źródłowy QuakeC. Modderzy spędzili ponad 20 lat na tworzeniu zawartości dla Quake’a, ale nowa wersja daje im dostęp do wszystkiego, co dodano w remasterze, gwarantując nieprzerwany strumień nowości tworzonych przez moderów na kolejne lata.
Źródło: Bethesda