Rekordowe przejęcie w branży gier. Zynga kupiona przez Take-Two za 12,7 mld dolarów

Jan DomańskiSkomentuj
Rekordowe przejęcie w branży gier. Zynga kupiona przez Take-Two za 12,7 mld dolarów

{reklama-artykul}Jednym z największych hegemonów tradycyjnej branży gier (nie licząc mobilnych tytułów) jest niewątpliwie Take-Two. W końcu firma ma pod swoimi skrzydłami tak szeroko uznane studia jak chociażby Rockstar Games i jego bijące rekordy popularności serie Grand Theft Audio i Red Dead Redemption. Dzięki temu jej wpływy z rynku komputerów i konsol są ogromne. Mimo wielu lat od premiery, Take-Two Interactive może wypracowywać zyski nawet bez dosłownie nowych gier z serii GTA, a jedynie wypuszczając remastery czy edycje na nowe konsole. A do tego jeszcze musimy pamiętać o takich markach jak np. Borderlands, Mafia, BioShock czy Civilization.

Ogromne przejęcie w branży gier, fuzja połączy gigantów dużych i mobilnych platform w jedną całość

Koncern ogłosił właśnie przejęcie innego giganta, choć nakierowanego na rozrywkę mobilną. Po dopięciu wszystkiego na ostatni guzik, Take-Two Interactive stanie się posiadaczem firmy Zygna, którą możecie znać chociażby z różnych facebookowych gier, FarmVille. Wartość transakcji miałaby opiewać na rekordowe 12,7 miliarda dolarów amerykańskich. Akcje Zyngi będą sprzedane po 9,861 dolara za sztukę. Płatność za każdy udział ma być realizowana w proporcji 3,50 dolara w gotówce i 6,361 dolara w akcjach Take-Two Interactive.

Rekordowa transakcja. Zynga kupiona przez Take-Two za 12,7 mln dolarów

Wypowiedź CEO Take-Two Interactive o przejęciu Zyngi / Foto: Take-Two

Jeśli wszystko przebiegnie pomyślnie, to cała transakcja będzie sfinalizowana w I kwartale 2023 roku podatkowego. Oczywiście wymagana jest jeszcze zgoda akcjonariuszy czy organów regulacyjnych. Fuzja firm stworzy ogromnego giganta. Korporacja będzie bardzo mocno liczyła się zarówno w bardziej tradycyjnych dużych platformach (PC, konsole) jak i smartfonach czy tabletach.

Fuzja za ogromną kwotę to też zwiększenie zysków i znaczne obniżenie kosztów

Mimo tak ogromnego wydatku, Take-Two Interactive spodziewa się bardzo dużych optymalizacji kosztów dzięki przejęciu Zyngi. Pozwoli to zaoszczędzić około 100 milionów dolarów rocznie po początkowym dwuletnim okresie przeorganizowania koncernu w ramach fuzji. Take-Two Interactive ma w swoim portfolio wiele tytułów mobilnych, ale zaplecze w postaci Zyngi da im o wiele większe pole do manewru i pozwoli jeszcze mocniej zwiększyć zyski na przenośnych urządzeniach. W końcu coraz większą rolę na rynku gier pełną posiadacze smartfonów i tabletów, a nie jak było to kiedyś komputerów czy stacjonarnych konsol.

Zobacz również: Wskrzesił Steam Machines. Przerobił laptopa zainspirowany sprzętem Valve

Źródło: Take-Two / TechCrunch

Udostępnij

Jan DomańskiDziennikarz publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Skupia się głównie na tematyce związanej ze sprzętem komputerowym i grami wideo.