Roblox oceni zawartość gier pod kątem bezpieczeństwa dla dzieci

Piotr MalinowskiSkomentuj
Roblox oceni zawartość gier pod kątem bezpieczeństwa dla dzieci
Roblox notuje dzienne wyniki na poziomie 30 milionów aktywnych użytkowników. Połowa z nich to osoby poniżej 13 roku i do tej pory w grze nie istniał system mówiący im, że ta konkretna zawartość posiada elementy nieodpowiednie dla dzieci w tym wieku. Niedługo ma się to zmienić.

Roblox stanie się bezpieczniejszy?

Oczywiście to nie jest tak, iż Roblox to pełna swoboda i nikt nie monitoruje jakie treści się tam pojawiają. Studio zatrudnia ponad 2300 osób zajmujących się wyłącznie analizowaniem tworzonych przez graczy produkcji pod kątem bezpieczeństwa. Obecne są także zaawansowane algorytmy pomagające ludzkim moderatorom.

Nie ma jednak mowy o ostrzeżeniach dotyczących ograniczeń wiekowych czy informacji o występujących w konkretnej treści elementów pokroju przemocy lub seksu. Remy Malan, główny specjalista ds. prywatności w Roblox, przekazał właśnie na łamach The Wall Street Journal, że do gry niedługo trafią nowe funkcje bezpieczeństwa i kontroli rodzicielskiej.

roblox oceny gier 3Źródło: Roblox Corporation

Szczegółów nie podano, lecz całość ma opierać się na systemie punktowym. Gry oceniane będą pod kątem treści nieodpowiednich dla użytkowników poniżej 13 roku życia, a stosowne oznaczenie pojawi się na liście wyboru rozgrywek. Co zaś się tyczy kontroli rodzicielskiej – ta ma być uproszczona tak, by nawet rodzice na co dzień niekorzystający z internetu czy komputera nie mieli problemu z obserwowaniem poczynań swoich pociech.

Nie wiadomo kiedy nowości zostaną do Robloxa wdrożone. Jeśli się to stanie, to z pewnością przygotujemy materiał nieco szerzej je opisujący.

Źródło: The Wall Street Journal (via The Verge) / Foto. Roblox Corporation

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.