Roblox tymczasowo znika z chińskiego rynku
Kilkukrotnie informowaliśmy Was już o działaniach chińskiego rządu odnośnie wprowadzenia cenzury i ograniczenia ilości czasu, jaki dzieci mogą poświęcać na gry wideo. Nie tak dawno mieliśmy także do czynienia tam z zamknięciem globalnej wersji platformy Steam. Jak się okazuje – podobny los spotkał tam właśnie jedną z najpopularniejszych gier na świecie.
Od pięciu miesięcy chińscy gracze mogli korzystać z LuoBuLeSi – lokalnej wersji Roblox. Była ona obsługiwana przez firmę Tencent i oferowała rzecz jasna ograniczone możliwości jeśli chodzi o np. aspekt tworzenia gier. Kilka dni temu ogłoszono jednak zamknięcie serwerów spowodowane koniecznością dokonania ważnych działań.
Jak możemy wyczytać z oficjalnego oświadczenia przesłanego redakcji TechCrunch:
W zeszłym roku uruchomiliśmy Roblox China, znany również jako LuoBuLeSi, z wizją zbudowania w Chinach wciągającego wirtualnego wszechświata doświadczeń 3D, który testowaliśmy i udoskonalaliśmy po drodze. Zawsze wiedzieliśmy, że budowanie atrakcyjnej platformy w Chinach jest procesem iteracyjnym i jesteśmy wdzięczni za wsparcie użytkowników LuoBuLeSi i naszej globalnej społeczności deweloperów. Niezwykle ważne jest, abyśmy teraz dokonali niezbędnych inwestycji, w tym inwestycji w naszą architekturę danych, aby zrealizować naszą długoterminową wizję LuoBuLeSi. Ustaliliśmy, że podczas tworzenia kolejnej wersji LuoBuLeSi konieczne jest podjęcie szeregu ważnych działań przejściowych.
Wiadomo więc, że lokalna wersja Roblox powróci, lecz w nieco zmienionej formie. Wszystko po to, by przystosować się do wymagań tamtejszych władz i panujących warunków. Nie podano jednak jakiegokolwiek terminu ani dokładniejszych informacji. Gracze muszą więc uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości.
Źródło: TechCrunch / Foto. Roblox