BTC Studios chce przybliżyć graczom historię z czasów Piastów, ale na razie jeszcze nie wie jak
Projekt o tytule „Chrobry. Historia sprzed 1000 lat” ma byś tworzony przez BTC Studios S.A., które w swoim portfolio ma jedynie trzy typowe gry mobilne i jedną nieco większą produkcję Zorro The Chronicles. W zasadzie przygody zamaskowanego bohatera nie były tworzone wyłącznie przez BTC, w dodatku mimo obecności na konsolach i PC, raczej nie okazały się ogromnym sukcesem. Ocen użytkowników na Steam jest naprawdę mało (choć nie są wcale tak złe, poza tym oprawa jest całkiem przyjemna), a branżowych pojawiło się dosłownie kilka, z czego nie można się doszukać ani jednej faktycznie pozytywnej recenzji. Według portalu PolskiGameDev, najbardziej pozytywna z COGconnected miała ocenę 5/10.
Oczywiście zdarzają się różne przypadki, ale raczej byłoby wielkim zaskoczeniem, jeśli firma bez wielkiego doświadczenia i pozytywnych wcześniejszych dużych produkcji, nagle stworzyła świetną grę historyczną. Czym dokładnie będzie projekt? Nie wiadomo prawie nic poza promowaniem historii Polski z czasów Bolesława Chrobrego i nakierowania rozgrywki na strategię. Jak można przeczytać w komunikacie z PAP – „tematyka związana będzie z kluczowymi wydarzeniami w historii Polski za czasów Bolesława Chrobrego oraz z atrakcyjnymi i jeszcze nie wyeksploatowanymi kulturowo wydarzeniami związanymi z jego postacią. Rozgrywka docelowo ma mocno rozbudzac wyobraznię historyczną i realizowac założenia wspołczesnego patriotyzmu w formie angażującej na poziomie rozgrywki, przenikającej się z barwną symboliką narodową gry strategicznej.„
Skarb Państwa dofinansuje projekt, mowa nie o milionach ale o 120 tysiącach złotych
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego przeznaczy 120 tysięcy złotych, „które zostaną przeznaczone na realizację I etapu projektu „Chrobry. Historia sprzed 1000 lat.” (…) obejmuje on wykonanie analizy historycznej i rynkowej, sformułowanie koncepcji gameplay i mechanik gry, ewaluacji systemu rozgrywki i obszaru symboliki historycznej oraz stworzenia assetów graficznych celem przygotowania roboczych makiet UI i referencyjnych grafik mających na celu zaprezentowanie identyfikacji wizualnej gry.” Można z tego wywnioskować, że w obecnej chwili stan projektu dałoby się zilustrować hipotetycznymi słowami – chcemy zrobić strategię o Chrobrym promującą polską historię, ale jeszcze nie wiemy jak, ani tego o czym dokładnie ma być, czy na czym będzie polegała rozgrywka. Raczej nie ma co liczyć na świetne dzieło, ale byłoby miło, gdybym się mylił i państwowe pieniądze zostałyby wydane jednak na dobrą grę promującą historię Polski.
Zobacz również: Fiberhost walczy z wykluczeniem cyfrowym. Sieć dociera do miliona gospodarstw domowych
Źródło: Biznes PAP / polskigamedev / własne / Foto tytułowe: Pixabay