Przełomowe narzędzie dla modderów
Wspomniana sztuczna inteligencja jest częścią, a jakże, moda o nazwie VASynth. Jego twórca, Dan Ruta, wykorzystał głosy różnych postaci z wielu gier Bethesdy, by sztuczną inteligencję wytrenować. Dlatego też mod doczekał się modeli głosowych przeznaczonych nie tylko do Skyrima, ale też Obliviona, Morrowinda, Fallouta 4, Fallouta New Vegas oraz Fallouta 3. Co najlepsze, gdy tylko nastąpi premiera Starfielda, i on otrzyma własne modele głosowe. Zanim to jednak nastąpi, Ruta zamierza dodawać do modyfikacji kolejne głosy i trenować te już istniejące, zwiększając ich jakość.
Twórca moda podzielił się demem, które prezentuje, w jaki sposób VASynth działa. Jego narratorami są oczywiście modele głosowe oferowane przez modyfikację. Za sprawą wideo można przekonać się, że głosy nie zawsze brzmią naturalnie, ale mimo to naprawdę robią wrażenie. Dowiadujemy się też, że program w pewnym stopniu pozwala personalizować modele głosowe.
Modyfikacja o ogromnym potencjale
To, co umożliwia mod Dana Ruta, w świetny sposób pokazał inny moder, który z użyciem VASynth postanowił stworzyć wyjątkowy zwiastun Skyrima. Wszystkie wypowiedzi, które można w nim usłyszeć, zostały wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Naprawdę trudno w to uwierzyć. Zwiastun umieściliśmy poniżej.
Dan Ruta ma nadzieję, że jego dzieło nie zostanie wykorzystane przez nikogo w niewłaściwym celu. Modder obawia się, że niektórzy nie będą odróżniać głosów stworzonych przez sztuczną inteligencję od głosów rzeczywistych aktorów głosowych zatrudnianych przez Bethesdę, zatem ostrzega on, by używać programu z rozwagą i nie tworzyć z jego pomocą obraźliwych treści.
Co ciekawe, istnieje już jeden mod do Skyrima, który powstał z pomocą VASynth. Ten mod to „Positive Undressed Reactions”, który sprawia, że… NPC w grze komplementują gracza, gdy ten przechadza się nago. Zobaczcie sami!
Źródło: Nexus Mods, fot. tyt. Bethesda