Wzmianki z kodu Spider-Man Remastered sugerują prace nad launcherem Sony PC i łączeniem z PSN
Przynajmniej tak sugerują dane odnalezione w kodzie komputerowego portu Spider-Man Remastered. Widnieją w nich odniesienia do „PlayStation PC launcher”, „PSNAccountLinked” i „PSNLinkingEntitlements”. To oznacza osobny launcher gier na PC i funkcje pozwalające powiązać swoje dane z profilem znanym z konsol rodziny Sony PlayStation.
Japoński koncern jak na razie nie zapowiedział łączenia kont czy własnego komputerowego launchera, ale kod oznacza, że przynajmniej rozmyślano nad takimi opcjami i już cokolwiek wstępnie zaprogramowano. Oczywiście pomysł może być równie dobrze w trakcie aktywnego rozwoju jak i już porzucony lub czasowo wstrzymany, ale nikt nie usunął odpowiadających za niego linijek kodu z finalnej edycji gry.
Nie wiadomo, czy Sony zupełnie przestawi się na własny launcher
Za wydaniem launchera i funkcji powiązania kont przemawia faktyczna chęć większego czerpania zysków z rynku PC przez Sony. Firma ostatnio zainwestowała w wydawanie gier na komputery, tworząc nowy oddział PlayStation PC i kupując studio Nixxes, czyli specjalistów od portowania gier na komputery, a nawet pracując nad grami z obsługą DLSS i FSR. Japończycy stwierdzili też niedawno, że jedną z ich głównych strategii rozwoju firmy, jest wydawanie gier na wielu platformach. Spodziewają się też, że tylko w tym roku finansowym zarobią 300 milionów dolarów (niecałe 1,39 miliona złotych przy obecnym kursie) na samych grach PC.
Zupełnie inną sprawą jest to, jak dokładnie zabiorą się do uruchomienia własnego launchera. Wiele firm powraca ze zdublowaną ofertą na Steam. Można tam równolegle kupić produkcje koncernów, które przecież mają własne platformy na PC, czyli od Microsoftu i przejętej Bethesdy, Electronic Arts, Ubisoftu czy Rockstar Games. Wielu graczy wybiera wręcz Steam, jeśli nie wiąże się to z dużym przepłacaniem za dany tytuł. Jeśli Sony nie będzie chciało prowadzić podwójnego wydawania gier PC dotychczasowymi kanałami i poprzez własny launcher, to większość zdecydowanych graczy i tak je kupi, ale spotka się to z niechęcią do kolejnego launchera w już i tak rozdrobnionym rynku PC z wieloma firmami chcącymi podgryzać steamowego dominatora.
Zobacz również: Microsoft puszcza oko do graczy. W Xbox Game Pass pojawi się hit Kojimy z PlayStation
Źródło: IGN / Foto tytułowe: Pixabay – własne