Gracze z pecetami to jeszcze nie nisza, ale w przyszłości…
Niezwykle interesujące dane dotyczące 2020 roku w kontekście gier komputerowych udostępniły ośrodki badawcze, m.in. GfK, Newzoo i NPD Group. Z tej samej okazji swoją coroczną infografikę stworzył serwis GamesIndustry.biz, której fragment zamieszczamy poniżej. Skupmy się jednak najpierw na tym, jak wyglądał świat gier w minionym już roku.
Cała branża gier w 2020 roku była warta ok. 174,9 miliarda dolarów, co jest wzrostem aż o 19,6% w ujęciu rok do roku. W największym stopniu przyczynił się do tego boom na gry przeznaczone na smartfony i tablety. Rynek gier mobilnych wyceniono na 86,3 miliarda dolarów – aż o 25,6% więcej niż w 2019 roku. W przypadku konsol wzrost ten wynosił 21% (do poziomu 51,2 mld USD), a PC jedynie 6,2% (do poziomu 37,4 miliarda dolarów).
W 2020 roku przychody z gier z dystrybucji cyfrowej, stanowiącej aż 91% rynku, wyniosły 158 miliardów dolarów. Aż 128,6 miliarda dolarów z tej kwoty to dochody z przeróżnych mikrotransakcji.
Z biznesowego punktu widzenia z roku na rok coraz bardziej opłaca się tworzyć gry mobilne z przeróżnymi systemami mikropłatności. Jeśli wcześniej byliście zdziwieni zapowiedzią Diablo Immortal na smartfony, to w kontekście powyższych doniesień chyba już nie jesteście?
Warto też pamiętać o tym, że na smartfonach i tabletach można obecnie grać w Wiedźmina 3, Cyberpunk 2077 i wiele innych gier. Jak? Odpowiedź to NVIDIA GeForce NOW.
Najlepiej sprzedające się gry na świecie
W Wielkiej Brytanii gracze najczęściej kupowali FIFA 21, Animal Crossing: New Horizons i Mario Kart 8 Deluxe. Na czwartym miejscu znalazł się Minecraft, co nikogo nie powinno specjalnie dziwić. W Stanach Zjednoczonych najwięcej zysków ze sprzedaży (zwróćcie uwagę na kryterium finansowe) przyniosły COD: Black Ops Cold War, COD: Modern Warfare oraz Animal Crossing: New Horizons. Trzeci z tytułów w zestawieniu mógł wylądować wyżej, bowiem nie uwzględniono tu dystrybucji cyfrowej.
Najpopularniejsze gry mobilne
Skoro ustaliliśmy już, że gry mobilne odpowiadają za blisko 50% całego rynku gier, zerknijcie na to, które gry pobierano najchętniej. Wydaje mi się, że będziecie zaskoczeni – część tytułów swą popularność zawdzięcza rynkowi chińskiemu. Pierwsza piątka zestawienia według Sensor Tower to:
- Garena Free Fire – 266,2 mln pobrań
- Among Us – 256,3 mln
- Subway Surfers – 235,4 mln
- PUBG Mobile – 232,5 mln
- Hunter Assassin – 200,4 mln
Największe dochody wśród gier mobilnych przyniosły:
- PUBG Mobile – 2,6 miliarda dolarów
- Honor of Kings – 2,4 mld USD
- Pokemon GO – 1,2 mld USD
- Coin Master – 1,1 mld USD
- Roblox – 1,1 mld USD
Klikaj na tytuły gier w powyższych zestawieniach, a pobierzesz je za pośrednictwem naszej bazy oprogramowania.
Na koniec ciekawostka. W Chinach mieszka aż 720 milionów graczy, z czego 48% stanowią kobiety.
Czy którekolwiek z powyższych danych okazały się dla Was zaskakujące?
Źródło: GfK Entertainment, NPD Group, Newzoo, infografika: GamesIndustry.biz