Steam wprowadzi zmiany w systemie wyprzedaży
Wyprzedaże na Steamie to chleb powszedni. Regularnie mamy bowiem do czynienia z przecenami obejmującymi swoim zasięgiem praktycznie całą bibliotekę platformy – mowa tu chociażby o wydarzeniach sezonowych. Valve najwyraźniej uznało jednak, iż dotychczasowe zasady promocji są zbyt niedokładne. Już wkrótce się to zmieni.
Od 28 marca 2022 roku wydawcy oraz konsumenci muszą przygotować się na kilka poprawek regulaminu. Przede wszystkim będzie można nałożyć zniżkę z okazji wydania produktu, ale po jej zakończeniu nie będzie można nałożyć kolejnej w ciągu następnych 28 dni, czyli czterech tygodni. Dotychczas ograniczenie wynosiło sześć tygodni.
Nałożyć zniżki na produkt nie będzie można również przez 28 dni po zwiększeniu jego ceny w dowolnej walucie. Ograniczy to zjawisko sztucznych promocji, które przecież wszyscy znamy z np. okresu Bożego Narodzenia. Co najważniejsze – należy poczekać 28 dni od zakończenia ostatniej zniżki, by można było wdrożyć kolejną. Limit ten nie tyczy się jednak wyprzedaży sezonowych (z okazji Chińskiego Nowego Roku, letniej, jesiennej i zimowej).
Źródło: Steam
Wydawcy nie mogą również zmienić ceny swojego produktu, gdy zniżka jest aktywna lub zaplanowana na przyszłość. Obniżka wartości gry nie będzie mogła także przekroczyć 90% i być niższa niż 10%. Jest to dosyć ważna zmiana – do tej pory Valve pozwalało na sporą dowolność w tej kwestii.
Jeśli chodzi o czas trwania niestandardowych zniżek, to muszą one trwać przynajmniej przez jeden dzień, ale nie dłużej niż dwa tygodnie. Bez zmian pozostaje jednak opcja organizowania wyprzedaży towarzyszącym innym festiwalom fizycznym i cyfrowym.
Wszystkie powyższe nowości wejdą w życie już 28 marca. Zapewne przez pewien czas konsumenci oraz wydawcy będą nieco zakłopotani, lecz mają oni ponad miesiąc na zapoznanie się z nimi i ewentualne zaplanowanie promocji na swoje produkty.
Źródło i foto: Steam