W ubiegłym roku grupa fanów dokonała inżynierii odwrotnej na kodzie Super Mario 64 na konsolę N64. Ten zabiegł pomógł dokładnie poznać zasadę funkcjonowania produkcji i otworzył furtkę do wykreowania np. samodzielnego portu gry na PC. Na to dzieło nie musieliśmy zbyt długo czekać.
Na kanale Unreal pojawił się właśnie dosyć wyjątkowy materiał prezentujący wyniki prac użytkowników. Jednym słowem – udało się. Super Mario 64 zostało uruchomione przy wykorzystaniu bibliotek DirectX12 oraz w rozdzielczości 8K (!!). Produkcja jest więc przystosowana do nowych systemów oraz kontrolerów.
Nie da się jednak w nią zagrać – twórca ze względu na prawa autorskie nie może udostępnić paczki z plikami. W tym roku fani Mario nie mogą jednak narzekać. Nie tak dawno Nintendo ogłosiło bowiem, że Super Mario 64 zostanie wydane na Nintendo Switch w ramach 35 urodzin marki.
Może do tego czasu doczekamy się jeszcze kilku świetnych inicjatyw ze strony fanów?
Źródło: VGC / Zdjęcie otwierające: zrzut ekranu z materiału z kanału Unreal