Jest nim ustanowienie nowego i jednocześnie maksymalnego możliwego rekordu w Ms. Pac-Man. To gra, która powstała w 1981 roku jako nieoficjalna kontynuacja kultowego Pac-Mana. Została wydana na konsolę Atari 2600.
Sztuczna inteligencja Maluuby składała się ze 150 tzw. agentów. Każdy z nich działał równolegle, analizując wybraną część rozgrywki. Niektórzy wyszukiwali kolejne „znajdźki” do zjedzenia, część analizowała natomiast pozycję duchów.
Każdy z nich raportował do „super agenta”, który następnie zbierał wszystkie informacje w jedną całość i podejmował odpowiednie decyzje. Współpraca sztucznej inteligencji pozwoliła osiągnąć wynik 999,990 punktów, czyli maksymalny możliwy w grze.
Tego typu rozwiązanie może się przydać w wielu dziedzinach życia. Jako jeden z przykładów podano dział sprzedaży, w którym wielu agentów analizuje jednego klienta, by zmaksymalizować szanse dopięcia transakcji.
Źródło: Microsoft