Cyberpunk 2077 będzie lepszy dzięki wyciętej zawartości?
Niejednokrotnie jednak mieliśmy do czynienia z różnymi kontrowersyjnymi wypowiedziami dotyczącymi nie tylko samej gry, ale warunków, przy których jest tworzona. W sieci pojawiały się zarzuty zbyt ambitnych planów i narzucania sobie presji czasu. Wszystko to miało koniec końców doprowadzić do crunchu oraz… wycięcia części mechanik docelowo mających się w produkcji pojawić.
Jak twierdzi:
Nigdy nie została wdrożona walka oburącz – i tak, zdaję sobie sprawę jak często mówiłem o technologii. Nie wiem co mogę na ten temat jeszcze powiedzieć oprócz tego, że jeśli nie jesteś pewien, to po prostu poczekaj na recenzje i dopiero po premierze uzyskaj opinię od zaufanych źródeł. Nie każda gra jest dla wszystkich i nie mamy mocy sprawczej, by to zmienić, haha. Nikt nie zmusza cię do zakupu gry od razu pierwszego dnia po premierze i nikt w CDPR nie chce, abyś był rozczarowany grą, która po prostu może Ci się nie spodobać.
Wracając do cięcia mechanik – jest to naprawdę normalna część rozwoju. Będziesz tego jawnym świadkiem podczas gry, ponieważ z chęcią spełniliśmy część życzeń i próśb społeczności po tym, kiedy pokazaliśmy demo w 2018 roku. Pomyśl o tym – dwa lata od premiery.
Racjonalnie wypowiedział się także w kwestii tego, że nie wszystko ma swoje przełożenie na praktykę:
Oczywiście poprawiamy i zmieniamy rzeczy, które brzmią świetnie na papierze, ale nie sprawdzają się zbyt dobrze w grze wraz z innymi funkcjami. W Wiedźminie 3 również wycięliśmy mnóstwo rzeczy, ale ostatecznie wszystko to sprawiło, że gra była lepsza. Teraz rozumiem, że może to być rozczarowujące i trudne do zrozumienia bez znajomości szerszego kontekstu środowiska programistycznego. Po prostu proszę o zaufanie.
Wystarczy spojrzeć na historie wielu innych gier, które uwielbiasz. Uwierz mi – może właśnie te produkcje podobają ci się z powodu dokonanych cięć, chociaż o nich nie wiesz. Ostatecznie chodzi o to, ile radości zapewnia gra i jej systemy. Robimy wszystko co w naszej mocy, by zapewnić jak najlepsze wrażenia.
Deweloper uspokoił także wszystkie osoby obawiające się o długość produkcji:
Jeśli martwisz się o ilość treści w naszej grze, nie rób tego. Sami notorycznie źle oceniamy jak długi czas potrzebny jest do ukończenia naszych nowych gier (pamiętam, że w przypadku Wiedźmina 3 szacowaliśmy, że gracze osiągną maksimum po 100 godzinach). Mogę tylko powtórzyć to, co mówiłem w przeszłości – jeszcze nic nie widzieliście. Nie mogę się doczekać, aż w końcu wszyscy zagracie w Cyberpunka.
Miejmy nadzieję, że zapewnienia twórcy nie są rzucone na wiatr. Tego przekonamy się już 19 listopada, kiedy Cyberpunk 2077 zadebiutuje w wersji na PC, Xbox One oraz PlayStation 4. Udostępniona zostanie także specjalna aktualizacja pozwalająca na zagranie w dniu premiery na nowej generacji konsol przy maksymalnym wykorzystaniu ich mocy.
Źródło: Discord (via Pure PlayStation) / Foto. CD Projekt