„To normalne” – deweloper o wyciętej zawartości z Cyberpunka 2077

Piotr MalinowskiSkomentuj
„To normalne” – deweloper o wyciętej zawartości z Cyberpunka 2077
Cyberpunk 2077 to niewątpliwie jedna z najbardziej wyczekiwanych premier bieżącego roku. Już za niecały miesiąc przekonamy się czy studio CD Projekt RED poradziło sobie ze stworzeniem zupełnie czegoś odmiennego od marki Wiedźmin. Oczekiwania graczy są horrendalnie wysokie i raczej mało kto wyobraża sobie, by tytuł okazał się klapą.

Cyberpunk 2077 będzie lepszy dzięki wyciętej zawartości?

Niejednokrotnie jednak mieliśmy do czynienia z różnymi kontrowersyjnymi wypowiedziami dotyczącymi nie tylko samej gry, ale warunków, przy których jest tworzona. W sieci pojawiały się zarzuty zbyt ambitnych planów i narzucania sobie presji czasu. Wszystko to miało koniec końców doprowadzić do crunchu oraz… wycięcia części mechanik docelowo mających się w produkcji pojawić.

 
Na część trudnych pytań postanowił odpowiedzieć jeden z deweloperów (pseudonim „MilezZx”) pracujących przy Cyberpunku 2077. Uczynił to na Discordzie, gdzie odniósł się do m.in. pozbawienia gry kluczowych rozwiązań.

Jak twierdzi:

Nigdy nie została wdrożona walka oburącz – i tak, zdaję sobie sprawę jak często mówiłem o technologii. Nie wiem co mogę na ten temat jeszcze powiedzieć oprócz tego, że jeśli nie jesteś pewien, to po prostu poczekaj na recenzje i dopiero po premierze uzyskaj opinię od zaufanych źródeł. Nie każda gra jest dla wszystkich i nie mamy mocy sprawczej, by to zmienić, haha. Nikt nie zmusza cię do zakupu gry od razu pierwszego dnia po premierze i nikt w CDPR nie chce, abyś był rozczarowany grą, która po prostu może Ci się nie spodobać.

Wracając do cięcia mechanik – jest to naprawdę normalna część rozwoju. Będziesz tego jawnym świadkiem podczas gry, ponieważ z chęcią spełniliśmy część życzeń i próśb społeczności po tym, kiedy pokazaliśmy demo w 2018 roku. Pomyśl o tym – dwa lata od premiery.

Racjonalnie wypowiedział się także w kwestii tego, że nie wszystko ma swoje przełożenie na praktykę:

Oczywiście poprawiamy i zmieniamy rzeczy, które brzmią świetnie na papierze, ale nie sprawdzają się zbyt dobrze w grze wraz z innymi funkcjami. W Wiedźminie 3 również wycięliśmy mnóstwo rzeczy, ale ostatecznie wszystko to sprawiło, że gra była lepsza. Teraz rozumiem, że może to być rozczarowujące i trudne do zrozumienia bez znajomości szerszego kontekstu środowiska programistycznego. Po prostu proszę o zaufanie.

Wystarczy spojrzeć na historie wielu innych gier, które uwielbiasz. Uwierz mi – może właśnie te produkcje podobają ci się z powodu dokonanych cięć, chociaż o nich nie wiesz. Ostatecznie chodzi o to, ile radości zapewnia gra i jej systemy. Robimy wszystko co w naszej mocy, by zapewnić jak najlepsze wrażenia.

Deweloper uspokoił także wszystkie osoby obawiające się o długość produkcji:

Jeśli martwisz się o ilość treści w naszej grze, nie rób tego. Sami notorycznie źle oceniamy jak długi czas potrzebny jest do ukończenia naszych nowych gier (pamiętam, że w przypadku Wiedźmina 3 szacowaliśmy, że gracze osiągną maksimum po 100 godzinach). Mogę tylko powtórzyć to, co mówiłem w przeszłości – jeszcze nic nie widzieliście. Nie mogę się doczekać, aż w końcu wszyscy zagracie w Cyberpunka.

Miejmy nadzieję, że zapewnienia twórcy nie są rzucone na wiatr. Tego przekonamy się już 19 listopada, kiedy Cyberpunk 2077 zadebiutuje w wersji na PC, Xbox One oraz PlayStation 4. Udostępniona zostanie także specjalna aktualizacja pozwalająca na zagranie w dniu premiery na nowej generacji konsol przy maksymalnym wykorzystaniu ich mocy.

Źródło: Discord (via Pure PlayStation) / Foto. CD Projekt

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.