Nowy program to Steam Direct. Jego zasady są znacznie prostsze. Deweloperzy chcący wydawać swoje tytuły na największej platformie cyfrowej dystrybucji będą musieli wypełnić specjalny formularz, a następnie uiścić opłatę.
Ta ostatnia nie została ustalona na zbyt wygórowanym poziomie. Po wielu rozmowach, zarówno z deweloperami, jak i graczami, zdecydowano się na 100 dolarów. Tyle wystarczy, by opublikować swoją grę na Steam.
Warto jednak dodać, że deweloperzy będą musieli uiszczać tę kwotę za każdą grę, którą zechcą dodać do sklepu Valve. Właściciele platformy zdecydowali się na taki wariant, by wyeliminować zalew kiepskich tytułów, a jednocześnie nie utrudniać życia ambitnym deweloperom.
Valve zapowiedziało przy okazji zmiany w systemie kuratorów. Ci ostatni zyskają dodatkowe narzędzia, które pozwolą im w łatwy sposób publikować materiały z zewnętrznych serwisów – np. wideo z YouTube.
Źródło: Valve