To koniec Wargaming w Rosji i Białorusi
Jest to o tyle istotna wiadomość, że rosyjscy użytkownicy stanowią tak naprawdę trzon produkcji sieciowych Wargaming. W poprzednim tygodniu serwery World of Tanks odwiedziło ponad 2,5 mln tamtejszych graczy i „zaledwie” 700 tys. użytkowników z Europy. Nie wiadomo jednak jak wyglądają różnice w wydatkach na mikrotransakcje. Rosja to mimo wszystko niezwykle istotny rynek dla producenta – mimo wszystko zdecydował się go opuścić.
Źródło: Wargaming
W specjalnym oświadczeniu firma nie ukrywa, że spodziewa się sporych strat finansowych. Dodatkowo zamknięty zostanie oddział Wargaming w Mińsku – wszyscy pracownicy mają jednak otrzymać sporych rozmiarów odprawy. Poniżej znajdziecie tłumaczenie całego ogłoszenia opublikowanego przez deweloperów:
W ciągu ostatnich tygodni Wargaming przeprowadził strategiczny przegląd działalności biznesowej na całym świecie. Firma zdecydowała, że nie będzie posiadać ani prowadzić żadnej działalności w Rosji i na Białorusi i opuści oba kraje.
Z dniem 31 marca spółka przekazała swoją działalność w zakresie gier na żywo w Rosji i na Białorusi lokalnemu zarządowi Lesta Studio, które nie jest już powiązane z Wargamingiem. Spółka nie skorzysta z tego procesu ani dziś, ani w przyszłości. Wręcz przeciwnie, spodziewamy się, że bezpośrednio w wyniku tej decyzji poniesiemy znaczące straty.
Zakończymy proces transformacji operacyjnej z należytą szybkością, pozostając w pełnej zgodności ze wszystkimi przepisami prawa i zapewniając ciągłe bezpieczeństwo i wsparcie naszym pracownikom. W okresie przejściowym produkty na żywo będą nadal dostępne w Rosji i na Białorusi i będą obsługiwane przez nowego właściciela.
Wargaming rozpoczął również proces zamykania swojego studia w Mińsku na Białorusi.
Zapewnimy jak najwięcej odpraw i wsparcia naszym pracownikom, których dotknie ta zmiana.
Pomimo powagi tej decyzji, jako firma jesteśmy pewni przyszłości naszego biznesu i zobowiązujemy się do dostarczania naszym graczom wysokiej jakości gier.
Niektórzy użytkownicy obawiają się, że poniesione w wyniku decyzji straty finansowe będą zbyt duże i zmuszą Wargaming do zwiększenia nacisku na mikrotransakcje lub cięcia w zakresie rozwoju kluczowych produkcji. Czas pokaże.
Źródło i foto: Wargaming