Teraz Wiedźmin 3 Next Gen doczekał kolejnej aktualizacji o sporych rozmiarach – aktualizacji do wersji 4.02. Aktualizacja ta została udostępniona zarówno na konsolach PlayStation i Xbox, jak i komputerach osobistych.
Wiedźmin 3 Next Gen – aktualizacja 4.02
Aktualizacja 4.02 do next-genowego Wiedźmina 3 poprawia ogólną stabilność i wydajność gry, a także naprawia liczne błędy. Na przykład, dzięki niej w końcu znika problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, z którym gracze musieli zmagać się, gdy funkcja Nvidia HairWorks była wyłączona. Usunięto też kilka błędów, które uniemożliwiały ukończenie niektórych zadań.
Na PC aktualizacja 4.02 waży około 2GB, a na konsolach od 10 do 20 GB w zależności od platformy. Pełną listę zmian wprowadzonych w aktualizacji 4.02 umieściłam poniżej:
PC
- Poprawiono wykorzystanie rdzenia procesora w wersji DX 12.
- Przywrócono okluzję otoczenia opartą na horyzoncie. Gracze, którzy wcześniej wyłączyli okluzję otoczenia, będą musieli zrobić to ponownie. Można to zrobić, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
- Naprawiono błąd, w wyniku którego sekcja „Moje nagrody” nie była zlokalizowana w REDlauncherze.
- Naprawiono problem z migoczącym krajobrazem w Toussaint, który występował, gdy funkcja NVIDIA HairWorks była wyłączona.
- Naprawiono problem związany z optymalizacją cząsteczek, który mógł powodować chwilowe zacinanie się gry.
Konsole
- Ulepszono tryb wydajności na konsolach nowej generacji.
- Naprawiono problem, w wyniku którego postacie mogły lekko się rozmazywać podczas dialogów i przerywników filmowych na PlayStation 5.
- Naprawiono problem związany z wykorzystywaniem pamięci w trybie ray tracingu, który mógł powodować awarie na konsolach Xbox Series X.
- Kto swe pole w czas zasiewa… – gra nie będzie się już zawieszać na konsolach nowej generacji, jeśli Geralt odbiegnie od Shani po rozpoczęciu rozmowy.
- Naprawiono problem, w wyniku którego nie dało się wczytać szybkich zapisów, korzystając z postępów międzyplatformowych na Xbox One.
- Dodano dwa brakujące „Miecze pierwszego sortu!” na konsolach poprzedniej generacji.
- Naprawiono problem z nadpisywaniem ręcznych zapisów, gdzie w niektórych przypadkach najstarszy zapis gry był usuwany na PlayStation 5.
- Usunięto problemy z wydajnością w Beauclair i Novigradzie, które występowały po wczytaniu zapisu gry.
Efekty wizualne – PC i konsole nowej generacji
- Ulepszono wygląd wody poprzez dodanie refrakcji do SSR i odbić ze ray tracingiem.
- Naprawiono usterkę graficzną z teksturami cegieł, w wyniku której czarne artefakty pokrywały kamienne łuki.
- Dodano suwak Rozmycia w ruchu. Można go znaleźć, wchodząc w Opcje → Wideo → Grafika.
Zadania i Rozgrywka – dostępne na wszystkich platformach
- Przygotowania do bitwy – naprawiono błąd, w wyniku którego brakowało opcji dialogowej pozwalającej na zrobienie postępów w zadaniu podczas celu „Poinformuj Avallac’ha, że wszystko zostało przygotowane”.
- Racja stanu – naprawiono błąd, w wyniku którego drzwi do magazynu mogły zostać trwale zamknięte, jeśli gracz zapukał, wszedł do budynku, a następnie od razu z niego wyszedł.
- Poszukiwania: schematy ulepszeń rynsztunku szkoły kota I – naprawiono problem, w wyniku którego zadanie mogło pozostać aktywne nawet po zebraniu schematów.
- Naprawiono problem, w wyniku którego próba włączenia trybu Nowej Gry+ na niekompatybilnym zapisie blokowała graczowi możliwość uruchomienia rozszerzeń w trybie samodzielnym do czasu ponownego uruchomienia gry.
Lokalizacja – dostępne na wszystkich platformach
- Poprawiono koreańską lokalizację opisów gwintowych kart Ciri i Geralta.
- Poprawiono błędy interpunkcyjne w arabskiej lokalizacji.
- Zaktualizowana czcionkę dla Tradycyjnego Chińskiego.
Wiedźmin 3 Next Gen w końcu grywalny?
Co sądzisz o aktualizacji 4.02? Gdy Wiedźmin 3 Next Gen zadebiutował, na moim komputerze działał on tak źle (mimo że dysponuję konfiguracją o bardzo wysokiej wydajności) i zawierał tyle błędów, że stwierdziłam, iż odłożę próbę kolejnego przejścia gry do czasu, aż jego problemy zostaną naprawione. Wygląda na to, że pora przekonać się, czy ta w końcu spełnia moje oczekiwania.
Źródło: CD Projekt RED, fot. tyt. CD Projekt RED