W 2015 roku CD Projekt RED wydał MODKit do gry Wiedźmin 3: Dziki Gon. Mowa o narzędziu moderskim, które pozwala na modyfikację wielu aspektów uwielbianej polskiej produkcji. Problem w tym, że MODKit nigdy nie pozwalał na dodawanie do Wieźmina 3 zupełnie nowych rzeczy. To jest domeną tylko i wyłącznie oprogramowania REDkit.
O ile ponad 10 lat temu REDkit został wydany dla Wiedźmina 2, początkowo CD Projekt RED nie miał w planach wydania go również dla Wiedźmina 3. Na szczęście plany te się zmieniły, a REDKit dla Wiedźmina 3 już niebawem ujrzy światło dzienne.
REDKit dla Wiedźmina 3 – testy już startują
Wkrótce wystartują testy edytora REDKit dla gry Wiedźmin 3, a już teraz każdy może się do nich zapisać za pośrednictwem platformy Steam. Dostęp do testów będzie jednak udzielany stopniowo.
Oczywiście, jeśli otrzymacie dostęp do testów nowego moderskiego narzędzia, aby z niego skorzystać będziecie musieli pobrać nie tylko edytor REDKit, ale również grę Wiedźmin 3: Dziki Gon. CD Projekt RED ostrzega, że jako iż mowa o testach, istnieje szansa, że w ich trakcie napotkacie jakieś problemy. Gdy do tego dojdzie, koniecznie zgłoście je za pośrednictwem strony pomocy, tak aby deweloperzy wiedzieli, jakich poprawek edytor jeszcze potrzebuje.
Chociaż testy edytora REDKit będą prowadzone tylko za pośrednictwem platformy Steam, stabilna wersja oprogramowania zadebiutuje również na Epic Games Store oraz GOG.com. Rzecz jasna, edytor będzie darmowy.
Warto dodać, że CD Projekt RED pracuje również nad tym, aby dodać do Wiedźmina 3 wsparcie dla Warsztatu Steam. Trwają więc także zapisy do beta testów Warsztatu Steam w grze – testów odrębnych od testów edytora REDKit.
Gratka dla moderów i nie tylko
Nie wiem jak Wy, ale ja już nie mogę doczekać się tego wszystkiego, co modderzy dodadzą do Wiedźmina 3 za pośrednictwem edytora REDKit. Jako że ma zaoferować on niemal nieograniczoną swobodę w modowaniu, może on tchnąć w grę zupełnie nowe życie. W końcu, do tej pory przez brak zaawansowanych narzędzi moderskich Wiedźmin 3 otrzymywał mody rzadko, a mody rozbudowane szczególnie rzadko.
Premiera edytora REDkit ma odbyć się później w tym roku. Trzymam kciuki za to, aby CD Projekt RED jej nie opóźnił. Na takie narzędzie moderskie i tak czekamy już bowiem o kilka ładnych lat za długo.
Źródło: Steam, fot. tyt. CD Projekt RED