Wstrzymano prace nad STALKER 2. Powodem inwazja na Ukrainę

Piotr MalinowskiSkomentuj
Wstrzymano prace nad STALKER 2. Powodem inwazja na Ukrainę
Deweloperzy ze studia GSC Game World poinformowali o wstrzymaniu prac nad grą S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl. Decyzja spowodowana jest inwazją Rosji na Ukrainę – siedziba firmy mieści się bowiem w Kijowie, który jest obecnie miejscem walk. Twórcy chcą skupić się obecnie na zapewnieniu bezpieczeństwa swoim rodzinom.

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl nie pojawi się w planowanym terminie

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl miał zadebiutować planowo 8 grudnia 2022 roku. Obecna sytuacja na świecie najprawdopodobniej zmusi producentów do przesunięcia terminu na „bliżej nieokreślony”. Prace nad produkcją nie mogą być bowiem kontynuowane w obecnych warunkach, zwłaszcza że powstaje ona w Ukrainie.

Deweloperzy zamieścili wywołujący ciarki na całym ciele materiał będący odpowiedzią na liczne pytania „jak się miewacie?”. Okazuje się, że tydzień temu nagrywane były scenki motion-capture i wkrótce pojawić miał się klip ukazujący postępy prac nad tytułem. W pewnym momencie jednak kijowscy pracownicy zostali zbudzeni przez rosyjskie bombardowanie ich ojczyzny.

Opublikowany filmik zawiera szereg ujęć ukazujących zniszczenia oraz obecny stan stolicy Ukrainy. Twórcy gry S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl nie mieli więc wyjścia i musieli zmienić swoje priorytety. Dlatego też zupełnie zrozumiałą decyzją wydaje się wstrzymanie prac nad tytułem i skupienie się na ochronie własnych rodzin oraz kraju.

Niepewna sytuacja stawia więc powstanie produkcji pod znakiem zapytania. Deweloperzy obiecują jednak, że powrócą po zwycięstwie Ukrainy. Pozostaje więc mieć nadzieję na pozytywny rozwój wydarzeń i trzymać kciuki za życie zarówno twórców, jak i wszystkich naszych sąsiadów.

Sam S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl ma dosyć burzliwą historię, gdyż jego pierwsza zapowiedź pojawiła się jeszcze w 2010 roku. Potem prace przerwano i wznowiono w 2018 roku. Historia więc zatoczyła koło.

Źródło i foto: GSC Game World

Udostępnij

Piotr MalinowskiDziennikarz z pasji i wykształcenia. Jest związany z popularnymi serwisami branżowymi, gdzie od siedmiu lat publikuje treści o nowych technologiach, gamingu oraz „ludziach internetu”. Fascynuje go wpływ influencer marketingu na społeczeństwo oraz szeroko pojęte przyczyny i skutki nierówności społecznych. Prywatnie fan powieści/filmów grozy, gier studia Piranha Bytes, podcastów kryminalnych, dobrej kawy oraz rowerowych wycieczek.