Dla niewtajemniczonych, Super Bowl to finał niezwykle popularnych rozgrywek futbolu amerykańskiego ligi NFL. Emisja 30-sekundowej reklamy wyceniana jest tam na około 5 milionów dolarów, więc wiele firm decyduje się na taką inwestycję w celu promocji swoich najnowszych i najpotężniejszych sprzętów. Microsoft postawił w tym roku na coś zupełnie innego.
Trwający nieco ponad dwie minuty spot to przede wszystkim niesamowite przedstawienie faktu, że granie to rozrywka dla wszystkich i zabawa, gdzie nikt nie powinien czuć się dyskryminowany. Microsoft ukazał też to, iż korzystanie z typowego kontrolera może nieco ograniczać potencjał i umiejętności osób z np. amputowaną dłonią. Na pomoc takim ludziom przychodzi urządzenie Xbox Adaptive, które stawia niepełnosprawne osoby na równi z pełnosprawnymi rówieśnikami.
Tak naprawdę powyższa reklama to nie tylko przedstawienie możliwości sprzętu Microsoftu, ale także ciekawa akcja PR-owa z poruszającym motywem przewodnim – „When everybody plays, we all win”.
Na jutrzejszym Super Bowl wyemitowana zostanie skrócona, 60 sekundowa wersja reklamy.
Źródło: YouTube