Wsteczną kompatybilność na konsolach Xbox zapoczątkowało wprowadzenie zgodności gier z Xbox 360 z Xbox One w 2015 roku. Dzięki ciężkiej pracy, innowacjom technicznym i współpracy z wiodącymi twórcami w branży, nie tylko udało się przenieść na Xbox One ponad 500 gier Xbox 360, ale również wskrzesić niektóre z ulubionych marek gier z oryginalnej konsoli Xbox.
Stare gry na nowej konsoli
Microsoft podkreśla, że aby konsola Xbox Series X była najbardziej kompatybilnym urządzeniem w swojej klasie, wymagała zarówno znaczących innowacji w projektowaniu niestandardowego procesora, jak i unikalnego projektu systemu operacyjnego Xbox. W efekcie, gry kompatybilne z poprzednimi generacjami działają natywnie na Xbox Series X z pełną mocą procesora, karty graficznej i dysku SSD. Bez trybu doładowania, bez obniżania mocy, pełna moc Xbox Series X dostępna jest dla każdej kompatybilnej gry.
{reklama-artykul}Oznacza to, że wszystkie tytuły działają z najwyższą wydajnością dla której zostały pierwotnie zaprojektowane, wielokrotnie wyższą niż w przypadku gier na ich oryginalnej platformie, co skutkuje wyższą liczbą i bardziej stabilnymi klatkami na sekundę oraz renderowaniem obrazu przy maksymalnej rozdzielczości i jakości wizualnej. Tytuły kompatybilne z poprzednimi wersjami odznacza także znaczne skrócenie czasu ładowania, dzięki wydajności niestandardowego dysku SSD, który napędza architekturę Xbox Velocity.
Rekonstrukcja HDR dla każdej gry
Dzięki współpracy z Xbox Advanced Technology Group, Xbox Series X oferuje nową technikę rekonstrukcji HDR, która umożliwia platformie automatyczne dodawanie obsługi HDR do gier. Ponieważ ta technika jest obsługiwana przez samo urządzenie, pozwala ona włączyć HDR bez wpływu na wydajność gry, także w grach z konsoli Xbox 360 i oryginalnych tytułów Xbox, opracowanych prawie 20 lat temu, na długo przed pojawieniem się HDR.
Ponadto, według Microsoftu, dzięki dodatkowej mocy i udoskonaleniom konsoli Xbox Series X programiści pracujący nad wsteczną kompatybilnością wykorzystują zupełnie nowe techniki, które umożliwiają uruchamianie jeszcze większej liczby tytułów w wyższych rozdzielczościach i jakości obrazu, w tym możliwość podwojenia liczby klatek na sekundę wybranego zestawu tytułów z 30 fps do 60 fps lub z 60 fps do 120 fps, przy jednoczesnym zachowaniu wizji oryginalnych twórców.
Trzeba przyznać, że możliwości nadchodzącej konsoli Xbox Series X zapowiadają się imponująco.
Źródło: Microsoft