55% Polaków nosi zegarek. Jak często sięgamy po smartwatche?

Mateusz PonikowskiSkomentuj
55% Polaków nosi zegarek. Jak często sięgamy po smartwatche?
Zegarek klasyczny czy smartwatch? Na to pytanie odpowiada najnowsze badanie przeprowadzone na zlecenie Huawei CBG Polska.

Okazuje się, że Polacy coraz częściej na swoich nadgarstkach noszą smartwatche. Jak wynika z badania, 27% z nas regularnie używa smartwatchy, 16% klasycznych zegarków z tarczą i wskazówkami, a 6% elektronicznych z cyfrowym wyświetlaczem. Kolejne 6% ma co najmniej 2 różne zegarki, które użytkuje zamiennie, natomiast 45% osób nie nosi zegarka. Smartwatche stały się naszym nieodłącznym kompanem każdego dnia.

Zegarki wciąż w modzie

55% respondentów odpowiedziało, że nosi zegarek. Coraz częściej jednak tradycyjny czasomierz zastępujemy smartwatchem. Aż 48% osób spośród zadeklarowanych użytkowników zegarków wybiera wyłącznie inteligentny, a 9% korzysta z niego zamiennie z klasycznym. Przywiązanie do tradycyjnego, z tarczą i wskazówkami, deklaruje 29% użytkowników, a 11% wybiera model elektroniczny. Jak często korzystamy ze smartwatchy? Przeważająca większość posiadaczy nosi go codziennie. Spoczywa on na nadgarstku każdego dnia u 81% użytkowników, kilka razy w tygodniu u 10%, a w dni robocze – od poniedziałku do piątku u 5%.

Polacy pokochali smartwatche

Huawei podaje, że smartwatche cenimy przede wszystkim za opcje pomagające nam dbać o ruch i zdrowie, a także ułatwiające komunikację dzięki połączeniu ze smartfonem. Wśród pięciu najczęściej używanych funkcji, na podium znalazło się: liczenie kroków, jakie przeszliśmy w ciągu dnia (robi to 80% użytkowników), mierzenie tętna lub ciśnienia krwi (44%) oraz odbieranie powiadomień z telefonu (41%). Na kolejnych miejscach plasują się: monitoring snu (36%) oraz tryby sportowe/treningowe (33%). Najchętniej używane tryby sportowe dotyczą przede wszystkim takich aktywności, jak: jazda na rowerze (65%), marsz (60%), bieganie (55%), fitness (37%), siłownia (28%) oraz pływanie (22%).

Posiadacze smartwatchy zapytani o 5 kluczowych cech decydujących o wyborze zegarka, wskazali: długi czas pracy baterii – co najmniej 7 dni na jednym ładowaniu, cenę, obecność funkcji monitorujących zdrowie (wszystkie z ponad 50% wynikiem), odporność na wodę i kurz, funkcje sportowe, monitorujące i analizujące trening (ponad 40%) oraz elegancki wygląd – żeby smartwatch pasował na każdą okazję (36%).

Huawei Watch Ultimate 08

Huawei Watch Ultimate

Większość posiadaczy smartwatchy (60%) jest w stanie na nie wydać nie więcej niż 900 zł. Jest też spora grupa osób, która przeznaczy na zegarek odpowiadający ich wymaganiom nieco więcej – odpowiednio: do 1200 zł – 14%, do 1500 zł – 12% i do 2000 zł – 9%. Te najwyższej klasy, kosztujące powyżej 2000 zł, znajdują się w kręgu zainteresowań 5%.

Smartwatche już są popularne, a prawdopodobnie będą jeszcze bardziej – aż 52% z nas rozważa zakup inteligentnego zegarka.

Źródło: Huawei

Udostępnij

Mateusz PonikowskiWspółzałożyciel serwisu instalki.pl od ponad 18 lat aktywny w branży mediów technologicznych.