Prawie dziewięciu na dziesięć dorosłych użytkowników uważa, że kupowanie najnowszego smartfona to w większości przypadków strata pieniędzy. Ciekawe badanie przeprowadzone na próbie 2000 Brytyjczyków pokazało, iż ponad połowa z nich jest znudzona próbą nadążania za najnowszymi technologiami. Trzy osoby z czterech ankietowanych nie chce płacić fortuny, aby móc zdobyć najnowsze sprzęty. W rezultacie prawie jedna trzecia przepytanych osób zamierza wydawać mniej na smartfony i inne gadżety w przeciągu zbliżających się dwóch lat. I tego typu wniosków jest więcej.
Kupowanie nowości to strata pieniędzy?
Prawie trzy czwarte z przepytanych osób stwierdziło, iż jest zadowolonymi z kupowania tańszych, starszych modeli smartfonów – połowa użytkowników wykorzystuje także używaną technologię, aby zaoszczędzić pieniądze. Wraz ze wzrostem cen urządzeń elektronicznych oraz liczbą nowych premier, nadążanie za najnowszymi technologiami staje się naprawdę trudne. I ciężko się temu dziwić. Dla przeciętnego użytkownika bycie na bieżąco może być faktycznie przytłaczające.
Jak pokazują badania, konsumenci są zmęczeni wydatkami na nowe technologie na zasadzie „tu i teraz”. Wiele firm w ten sposób próbuje podchodzić do swoich użytkowników, wmawiając im, iż potrzebują najnowszego sprzętu praktycznie „na już”. Wszystko to oczywiście w wysokiej cenie.
fot. Freestocks – Unsplash
62 procent ankietowanych przyznało, iż czuje się „zmuszone” do zakupu najnowszej wersji sprzętu ponieważ żywotność wybranych akcesoriów i rozwiązań spada wraz z czasem. Osiem na dziesięć przepytanych osób nie lubi takiego zjawiska i źle się z nim czuje.
Co najciekawsze, prawie 75 procent przepytanych osób twierdzi, iż nie widzi wielkiej różnicy pomiędzy starszymi a nowszymi modelami smartfonów. Badanie wygląda więc bardzo ciekawe i pokazuje, jak trudno producentom jest dotrzeć do osób, które nie są zafascynowane technologią i korzystają z niej w sposób mniej świadomy.
Źródło: Independent / fot. Youssef Sarhan – Unsplash