Wczorajszy raport opublikowany przez Canalys sugerował, że firma Xiaomi jest tylko o krok od bycia liderem rynku smartfonów w Polsce. Umieszczone dziś w sieci przez IDC dane sugerują jednak, że chiński producent już w 1. kwartale 2020 roku podbił serca polskich konsumentów na tyle skutecznie, by stać się liderem prestiżowego zestawienia.
Xiaomi z udziałem 31,6% rynku smartfonów to według IDC lider zestawienia z Q1 2020 roku. Na drugim stopniu podium, dość niespodziewanie, znalazła się forma Huawei, która znacząco poprawiła wynik ze słabego 4. kwartału roku 2020. Podium zamyka Samsung, który niecały rok temu miał w Polsce ponad 40% udziałów, by teraz… cóż, zaliczyć spektakularny zjazd do poziomu zaledwie 22,3%. Na grafice widać osłabienie pozycji marek Apple i Motorola.
Udział poszczególnych producentów w polskim rynku smartfonów według IDC. | Źródło: IDC
„Dziękuję naszym wszystkim fanom, klientom, partnerom oraz całemu zespołowi Xiaomi w Polsce. To dzięki Wam, po niecałych czterech latach od oficjalnego pojawienia się w Polsce, zdobyliśmy pierwsze miejsce i mamy największy udział w rynku smartfonów. Obiecuję, że będziemy nadal wprowadzali kolejne niesamowite produkty” – powiedział Tony Chen, General Manager w regionie CEE & Nordic.
Polskiemu oddziałowi Xiaomi pozostaje nam życzyć dalszych sukcesów. Firma na przestrzeni zaledwie kilku lat z nikomu nieznanej marki stała się czołowym producentem smartfonów. Wprawdzie ceny flagowych urządzeń tej marki rosną, ale osoby poszukujące rozsądnie wycenionych sprzętów dalej w jej ofercie znajdą coś dla siebie.
Źródło: IDC @Facebook