Wspomniana liczba egzemplarzy rozeszła się od listopada poprzedniego roku. Dzięki tak ogromnemu zainteresowaniu, Amazon zdobył 22% rynku tabletów w Stanach Zjednoczonych. Według analityka Horace Dediu z Asymco, od listopada 2011 do czerwca bieżącego roku sprzedano w USA dokładnie 4,987 miliona tych tabletów. Łącznie wartość sprzedaży wszystkich tabletów wyniosła w sumie 22,7 mln, z czego sprzedano 16,7 mln iPadów, prawie 5 mln Kindle Fire oraz 1 milion od pozostałych producentów. Nie brano przy tym pod uwagę okresu wakacyjnego, co z pewnością zwiększy statystycznie ilość nowych użytkowników Kindle Fire.
Wynik z pewnością jest zadowalający dla szefostwa Amazonu, co z pewnością przyczyni się do jeszcze większego zainteresowania jego następcą. Na pewno jednym z głównych czynników gwarantujących sukces była atrakcyjna cena, która wynosiła 199 dolarów, a także ogromne wsparcie ze strony rozmaitych aplikacji. Ciężko powiedzieć, czy Kindle Fire 2 osiągnie porównywalny sukces, jednak wszystko wskazuje na to, że Amazon dopiero rozkręca się w tym sektorze.
Źrodło: Asymco