Amazon pokazał nowego Kindle’a. Co się zmieniło?

Aleksander PiskorzSkomentuj
Amazon pokazał nowego Kindle’a. Co się zmieniło?
Amazon oficjalnie wprowadził do sprzedaży kolejną wersję swojego popularnego, elektronicznego czytnika – Kindle (2022). Co zmieniło się względem poprzedniej generacji? Między innymi ekran oraz sama waga urządzenia.

A to oczywiście nie wszystko.

Kindle (2022) – co nowego?

Kindle przeznaczony na 2022 rok został wyposażony w ekran o przekątnej 6 cali, który oferuje 16 odcieni szarości i jest w stanie pracować z rozdzielczością oferującą 300 pikseli na cal. Po samej specyfikacji widać od razu, iż w tym roku Amazon zaproponował nam znacznie większą rozdzielczość niż w poprzedniej generacji czytnika.

Pod kątem samej pamięci na dane, Kindle (2022) oferuje 16 GB pojemności, co spokojnie wystarczy na tysiące książek. NIe zabrakło również miejsca na port USB typu C do ładowania samego urządzenia oraz cztery diody LED, które są odpowiedzialne za podświetlenie ekranu (co jest już swoistym standardem na rynku). Niestety Kindle (2022) nie posiada certyfikatu związanego z ewentualną odpornością na wodę oraz zabrudzenia. Warto będzie więc uważać podczas wakacyjnej lektury lub wtedy, kiedy będziecie czytać swoje książki na przykład w wannie.

kindle20222
fot. Amazon

Patrząc na samą specyfikację i porównując ją z modelem “10” poprzedniej generacji widać, że Amazon wprowadził sporo zmian w wersji przeznaczonej na 2022 rok. Najważniejsze z nich skupiają się wokół ekranu, pamięci, modemu Wi-Fi czy samej szybkości ładowania czytnika – ta została skrócona z 4 do 2 godzin. Nowy Kindle mierzy 109 x 159 x 8 milimetrów i waży około 160 gramów.

W przedsprzedaży Amazon wycenił swój czytnik na 99 dolarów. W Polsce tego Kindle’a będzie można zakupić za 509 złotych, co w mojej opinii jest naprawdę przyjemną ceną jak za to, co oferuje ten sprzęt.

Oficjalna premiera czytnika została zaplanowana przez Amazon na 12 października tego roku. Urządzenie będzie można zamówić w polskiej wersji serwisu.

Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko czekać na wprowadzenie do oficjalnych kanałów sprzedaży.

Źródło: Amazon / fot. Amazon

Udostępnij

Aleksander PiskorzDziennikarz technologiczny - od niemal dekady publikujący w największych polskich mediach traktujących o nowych technologiach. Autor newslettera tech-pigułka. Obecnie zajmuje się wszystkim co związane z szeroko pojętym contentem i content marketingiem Jako konsultant pomaga również budować marki osobiste i cyfrowe produkty w branży technologicznej. Entuzjasta sztucznej inteligencji. W trybie offline fan roweru szosowego, kawy specialty i dobrej czekolady.